arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴

آدم خواري و سرقت اعضاي بدن در گروه داعش!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروه تروريستي داعش، پزشکاني را براي سرقت اعضاي بدن زندانيان پس از اعدام آنها به کار گرفته است.

دانشگاه هاروارد فاش کرد که داعش پزشکان را مجبور مي‌کند که اعضاي بدن زندانيان را پس از اعدام آنان از بدنشان خارج کند تا اعضاي آنان را بفروشد.

اين دانشگاه آمريکايي با انتشار تحقيقاتي در سايت "هاروارد اينترنشنال ريويو" تأکيد کرد: اقشار مختلف مردم عراق، هدف سرقت اعضاي بدن قرار گرفتند.

بر اساس اين گزارش، "نيکلاي ملادينوف" نماينده سابق سازمان ملل در عراق وعده داده بود که تحقيقاتي در خصوص خبرهاي منتشر شده مبني بر سرقت اعضاي بدن انسانها صورت بگيرد؛ و اين گزارشها نشان مي‌دهد که داعش از اعضاي بدن انسانها به عنوان يکي از منابع درآمد استفاده کرده است.

هاروارد خاطرنشان کرد: شبکه‌هاي قاچاق اعضاي بدن انسان، از سوي شبکه‌هاي بين المللي اداره مي شود، و بعضي از آنها جراحاني هستند که با برخي دولتها و مسؤولان و مديران بيمارستانها در ارتباط هستند.

اين گزارش حاکي است، بعضي از قربانيان قاچاق اعضاي بدن، از مهاجران و کارگران غيرقانوني و پناهندگان فقير و افراد عقب مانده ذهني هستند.

هاروارد تأکيد کرد: در فتواي رقم 68 که داعش آن را صادر کرده و از طريق تويتر منتشر کرده است، به افراد اين گروه تروريستي گفته شده که مي توانند اعضاي کساني که آنان را "دشمن کافر" ناميده، به دست آورند .. حتي اعضايي که در صورت برداشتن آنها موجب مرگ انسان شود جايز است.

هاروارد خاطرنشان کرد که بر اساس فتواهاي داعش، سرقت اعضاي بدن و حتي خوردن گوشت انسان به ويژه در زمان جنگ، مجاز است.

سومريه نيوز تأکيد کرد: محمد الحکيم سفير عراق در سازمان ملل متحد در مارس گذشته در نشستي ويژه در شوراي امنيت از تحقيقي درباره کشته شدن 12 پزشک عراقي در موصل به دست عناصر داعش خبر داد؛ اين پزشکان با برداشتن اعضاي بدن اسراي داعش مخالفت کرده بودند. وي همچنين از يافتن اجساد قربانياني خبر داد که اعضاي بدن آنها سرقت شده بود.

منبع : العالم
نظرات بینندگان