arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴

گام بلند ارتش آمریکا در توسعه سلاح‌

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گفته مقامات ارشد نیروهای مسلح و نمایندگان مجلس آمریکا ارتش این کشور گامی بلند در جهت توسعه سلاح‌های لیزری و مایکروویوی برداشته است.

مقامات آمریکایی این سلاح‌ها را در مراحل مختلفی از توسعه و آزمایش در نیروی دریایی تفنگداران ویژه، نیروی هوایی و ارتش توصیف می‌کنند اما می‌گویند اقدامات بیشتری برای بهبود تکنولوژی سلاح‌های بزرگ‌تر، بهبود تاکتیک‌های استفاده از آن‌ها و تضمین بودجه کافی برای آنها باید انجام شود.

به گفته برخی مقامات آمریکایی، این سلاح‌های "انرژی هدایت شده" عصر جدیدی را در صنایع دفاعی ایجاد می‌کنند.

انرژی هدایت شده به تسلیحاتی بر می‌گردد که انرژی متمرکز شده‌ای را به شکل لیزر، مایکروویو و اشعه الکترومغناطیس ساطع می‌کنند.

ارتش آمریکا دهه‌هاست که روی چنین سلاح هایی کار می‌کند.

مقامات آمریکایی می‌گویند چنین سلاح‌هایی هزینه‌ای کمتر از تسلیحات فعلی خواهند داشت، سرعت واکنش به حملات دشمن را بالا می‌برد و کشته شدن غیرنظامیان در میادین جنگ را به شدت کاهش می‌دهند.

فرانک کندال، دستیار وزیر دفاع آمریکا و مسئول خرید ارتش این کشور می‌گوید بودجه پنتاگون برای مدیریت برنامه‌های تسلیحات انرژیک فعلا 300 میلیون در سال خواهد بود اما احتمالا طی پنج سال آینده افزایش می‌یابد.

مقامات آمریکایی همچنین اعلام کردند، نیروی دریایی این کشور نقشه راه استفاده از این تسلیحات را تا پاییز امسال منتشر می‌کند و برنامه کامل آن تا سال 2018 منتشر خواهد شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان