arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۴

آمادگی ژاپن برای لغو تحریم های ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک نشریه ژاپنی روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که توکیو خود را برای لغو تحریم ها علیه ایران آماده می کند.

به گزارش ایرنا، روزنامه ژاپن تایمز به نقل از یک منبع آگاه در ژاپن نوشت: ژاپن با ابراز خرسندی از توافق حاصل شده میان ایران و شش قدرت بزرگ دنیا، از هم اکنون خود را برای لغو تحریم های ایران در جریان اجرای توافق هسته ای وین آماده می کند.

این نشریه یادآور شد که دولت توکیو، آماده است تا بر اساس پیشرفت هایی که در جریان اجرای توافق هسته ای حاصل می شود تحریم ها علیه ایران را لغو نماید.

ژاپن تایمز خاطرنشان می کند: ایران یک منبع مهم تامین انرژی برای ژاپن است و شرکت های ژاپنی می خواهند در طرح های ذی ربط انرژی در ایران فعال شوند .

این گزارش به نقل از منبع آگاه می افزاید: ژاپن در نظر دارد در زمینه بازرسی ها و اجرای مناسب آن بر اساس توافق هسته ای با آژانس همکاری کند.

نشریه ژاپنی تاکید کرد که چنانچه همه موارد به خوبی پیشرفت کند و ایران هم به تعهداتش عمل نماید ژاپن تحریم هایش را لغو می کند و یقین دارد کشورهای دیگر هم همین گونه خواهند کرد.

ژاپن در سال 2007 میلادی تحریم هایی را علیه ایران در نظر گرفت و در سال 2010 میلادی در زمینه سرمایه گذاری در بخش نفت ایران محدودیت های بیشتری اعمال کرد.

ژاپن اعلام کرده است که به محض برطرف شدن محدودیت ها در میدان نفتی آزادگان که پیشتر در سال 2010 میلادی، فعالیت «اینپکس» شرکت دولتی ژاپن از آن خارج شده بود ، از سر گرفته می شود.

این گزارش تصریح کرد از آنجا که ایران قرارداد خود با چین را در این ارتباط لغو کرده است و به فن آوری و سرمایه گذاری ژاپن علاقه مند است احتمالا دو کشور در این عرصه وارد همکاری گسترده ای خواهند شد.

بسیاری از شرکت های ژاپنی پس از توافق هسته ای وین برای حضور در بازار ایران و اجرای طرح های زیربنایی بخصوص در بخش نفت و گاز و سرمایه گذاری در این عرصه ها ابراز تمایل کرده اند.
نظرات بینندگان