arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۴

انتقاد پورابراهیمی از وزیر رفاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اصلاح ساختار اقتصادی کشور، گفت: اقتصاد کشور را از افراد بی تجربه خالی کنید.

 محمدرضا پورابراهیمی در گردهمایی روسا، نمایندگان تشکل های مردمی و اعضای شورای کار کرمان با تبیین مسائل اقتصادی کشور و شرایط پساتحریم، گفت: تحریم بخشی از مشکلات اقتصادی را برای ما بوجود آورده است.

وی با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی کشور نیازمند اصلاح ساختار اقتصادی از درون است، افزود: مسائل داخلی و ناکارآمدی در اداره اقتصاد کشور اثرش بیشتر از تحریم ها است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه 70 تا 80 درصد مشکلات اقتصاد کشور مربوط به نهادهای عمومی غیر دولتی است که توسط دولت اداره می شود، خاطر نشان کرد: بعنوان مثال سازمان تامین اجتماعی که بودجه آن را مردم تامین می کنند توسط دولت بصورت ناکارآمد اداره می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود دولت در بخش اقتصادی ناکارآمدی ایجاد کرده است، گفت: ساختار تامین اجتماعی مشکل زیربنایی دارد و سازمانی که دولت ریالی در آن سهم نداشته و در بودجه ردیف ندارد امروز توسط دولت مدیریت می شود.

نائب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس با بیان اینکه اقتصاد کشور را از افراد بی تجربه خالی کنید، تصریح کرد: وزارت رفاه مدیرعامل بزرگترین مجموعه اقتصادی کشور ( شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) را فردی تعیین می کند که هیچ آشنایی با اقتصاد ندارد و این یعنی ناکارآمدی در اقتصاد.

وی تاکید کرد: اگر آقای وزیر جلوی این اقدامات را نگیرد در روزهای آینده شاهد تخلفات اقتصادی خواهیم شد که باعثش وزارت رفاه است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا زمانی که منابع عظیم تامین اجتماعی توسط دولت اداره شود، ناکارآمدی در آن موج می زند، گفت: نرخ بازده در این مجموعه های عمومی غیر دولتی که توسط دولت اداره می شوند بسیار پایین است.

وی با اشاره به اینکه در بحث اقتصادی از منافع حزبی و سیاسی خودداری و به منافع ملی و عمومی کشور پرداخته شود، عنوان کرد: چه کسی می خواهد پاسخگوی وارد کردن هزینه فرصت به اقتصاد کشور باشد؟
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان