arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

نماینده مجلس خطاب به عراقچی: با کاهش سانتریفیوژها در نطنز، چه تعداد از بچه های اردستان بیکار می شوند؟ / چرا در فردو که در زیر زمین است کار تحقیقاتی می کنید؟ باید به دانشگاه بروید / عراقچی: فکر می کنید پای هر سانتریفیوژ یک کارمند ایستاده؟!

اگر 19 هزار سانتریفیوژ شد شد چهار هزارتا، چقدر از کارمندان انجا که از بچه های نظنز و اطراف و اردستان هستند را بیرون می کنید؟ 19 هزار سانتریفیوژ شده چهار هزارتا، پس باید سه چهارم کارمندان را بیرون کنید. دوم، کدام ادم عاقل می رود فردو، زیر 3 هزارمتر که مرکز تحقیقات درسته شده، کدام ادم عاقل میرود انجا و تحقیقات می کند، تحقیقات را در دانشگاه می کنند، اینکه می گویند امریکایی ها کلاه گذاشتن سرما بی خود نیست
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مجلس خطاب به عراقچی: با کاهش سانتریفیوژها در نطنز، چه تعداد از بچه های اردستان بیکار می شوند؟ / چرا در فردو که در زیر زمین است کار تحقیقاتی می کنید؟ باید بروید به دانشگاه / عراقچی: فکر می کنید پای هر سانتریفیوژ یک کارمند ایستاده؟!

سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه در نشست اخیر خود با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که امروز از شبکه خبر پخش شد، به سئوالات آنان پیرامون مذاکرات هسته ای پاسخ دادند.

به گزارش «انتخاب»، در این نشست که حدود چهار و نیم ساعت به طول انجامید، عراقچی و روانچی اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای به سوالات اسماعیلی، شفیعی، کامران، محسنی ثانی، دواتگری، جوکار، جهانگیرزاده، آقامحمدی، حاجی دلیگانی، کوثری، وحید احمدی، شوهانی، سوری، کریمی قدوسی، منصوری آرانی، موسوی نژاد، کارخانه و بخشایش اردستانی در مورد موضوعاتی همچون شرایط لغو تحریم‌ها، بازرسی از مراکز نظامی، اظهارات ضد و نقیض غرب درباره برجام، توافق محرمانه ایران با آژانس، شرایط تامین سوخت 20 درصد برای فعالیت راکتور تهران، نحوه بازرسی بازرسان از تاسیسات هسته‌ای، نحوه بازگشت تحریم‌ها پرداخت.

مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران در این جلسه با سئوالات و اعتراضات تکراری بسیاری مواجه شد، در این میان یکی از نمایندگان سئوالاتی را مطرح کرد که موجب تعجب حاضرین در جلسه از جمله شخص عراقچی شد.

احمد بخشایش‌اردستانی در ابتدا خطاب به عراقچی گفت: «من با توافق مثبت هستم، یعنی اعلام موضع»

وی سپس افزود: «من سخنان کمیته روابط خارجی را گوش میدادم، چهار ساعت، سئوالات بی ربط می پرسیدند، صورت کری گر گرفته بود، انصافا اگر نماینده وجود دارد، انها هستند، ما نمی کنیم دیگر»

اردستانی اضافه کرد: «من متاسفم که می گویید تیم مذاکره را نقد نکنید، امریکا را نقد کنید، خب این تضاد است، من حرف اقای کریمی قدوسی را قبول دارم، کنگره و دولت امریکا روی یک هدف نشسته اند. بینر به کری گفت، کلاه سرت گذاشتند، اما حقیقت این است که انها کلاه گذاشتن سر ما»

وی در ادامه سئوالات خود را اینگونه طرح کرد: «اگر 19 هزار سانتریفیوژ، شد چهار هزارتا، چقدر از کارمندان انجا که از بچه های نظنز و اطراف و اردستان هستند را بیرون می کنید؟ 19 هزار سانتریفیوژ شده چهار هزارتا، پس باید سه چهارم کارمندان را بیرون کنید. دوم، کدام ادم عاقل می رود فردو، زیر 3 هزارمتر که مرکز تحقیقات درست شده، کدام ادم عاقل میرود انجا و تحقیقات می کند، تحقیقات را در دانشگاه می کنند، اینکه می گویند امریکایی ها کلاه گذاشتن سرما بی خود نیست.»

عراقچی در پاسخ گفت: واقعا از شما بعید است، شما گمان می کنید پای هر سانترفیوژ یک کارمند ایستاده ؟ ! و آیا گستره صنعت هسته ای ما همین 19 هزار سانتریفیوژ است ؟

نظرات بینندگان