arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۴

اطلاعاتی درباره سرطان پوستی شایع در کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیات مدیره انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران با اشاره به شیوع سرطان های پوستی گفت: سرطان ملانوم یکی از سرطان های شایع پوست به شمار می رود.

به گزارش ایرنا از انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران دکتر حسین فودازی،در سمینار تازه های تشخیص و درمان ملانوم ، در خصوص میزان شیوع سرطان ملانوم افزود افزود: سرطان های پوست از سرطان های شایع به شمار می رود و سرطان ملانوم نیز که یکی از انواع این نوع سرطان ها است، جزو سرطان های شایع محسوب می شود.

وی ادامه داد: سرطان ملانوم ابتدا به صورت خال پوستی در بدن فرد مشاهده می شود که می تواند به صورت تومورهای پوستی تغییر ماهیت دهد. برای تشخیص این نوع سرطان از آزمایش استفاده می شود.

عضو هیات مدیره انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی اضافه کرد: از روش های تسکینی برای درمان سرطان ملانوم استفاده می شود و این روش ها در ایران نیز قابل انجام است در بیماری ملانوم با مشکل بیماریابی مواجه هستیم و بیماریابی این نوع سرطان به راحتی انجام نمی شود.

فودازی اظهار کرد: با توجه به آنکه درمان سرطان ملانوم در مراحل پیشرفته، درمانی قاطع و خوب نخواهد بود و از روش های تسکینی به این منظور بهره می برند.

وی گفت : بیماریابی در درمان این بیماری اهمیت دارد به همین دلیل افراد با هر نوع تغییر رنگ خونریزی همراه با درد در خال های پوستی خود توجه کنند. همچنین توجه کردن به خال پوستی که در یک سطح نا مأنوس ایجاد شده یا اینکه به تازگی در سطح پوست فرد ایجاد شده و این خال در گذشته وجود نداشته است اهمیت پیدا می کند.

فودازی اظهار کرد: افراد بهتر است به منظور جلوگیری از ابتلا به سرطان ملانوم، به سطح پوست خود توجه داشته باشند و سطح آن را بازبینی کنند.

سرطان پوست به ویژه تومورهای بدخیم پوستی (ملانوم) از جمله شایع ترین سرطان ها در دنیا به شمار می آیند.

سمینار تازه های تشخیص و درمان ملانوم امروز هشتم مردادماه در هتل استقلال تهران برگزار شد و متخصصان رادیوتراپی و آنکولوژی، جراحی زنان، جراحی سرطان، رادیولوژی و متخصصان گوش و حلق و بینی در این سمینار شرکت کردند.
نظرات بینندگان