arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۴

ایران به کدام درخواست فابیوس پاسخ مثبت نداد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه سعودی الحیات چاپ لندن، مدعی شد ایران به دعوت لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه برای همکاری درباره انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان پاسخ مثبت نداد.

روزنامه الحیات نوشت: تهران به دعوت لوران فابیوس برای درخواست از متحدان لبنانی اش درباره تسهیل انتخاب رئیس جمهور جدید در این کشور پاسخ مثبت نداد.منابع مطلع ایرانی به الحیات گفتند: فابیوس در دیدار با محمد جواد ظریف همتای ایرانی اش بحران ریاست جمهوری در لبنان را مطرح کرد و از او خواست تلاش لازم را برای پایان دادن به این بحران انجام دهد. ظریف به فابیوس اطلاع داد تماس با طرف های لبنانی نزدیک به تهران و راضی کردن آنان به حل بحران ریاست جمهوری برعهده وزارت امور خارجه ایران نیست. ظریف به فابیوس پیشنهاد کرد این مسئله را در دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور ایران مطرح کند.

این روزنامه افزود: با اینکه فابیوس در دیدار با روحانی هم مسئله انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان را مطرح کرد، روحانی به این مسئله اشاره نکرد و فقط به طور کلی درباره پیامدهای توافقنامه هسته ای سخن گفت.منابع مطلع فرانسوی همراه فابیوس هم تاکید کردند وزیر امور خارجه فرانسه به این نتیجه رسید تا زمانی که توافقنامه هسته ای در مرحله اجرا قرار دارد، تهران برای استفاده از همه برگه های منطقه اش از جمله مسئله لبنان عجله ای ندارد.


نظرات بینندگان