arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۳ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۴

هشدار؛ مسافران درمحور جنگل گلستان تردد نکنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: در زمان حاضر محور بجنورد -گرگان باز است اما با در نظر گرفتن ترافیک سنگین موجود و احتمال بارش های رگباری و به تبع آن وقوع سیلاب، توصیه می شود مسافران از تردد شبانه در محدوده جنگل گلستان پرهیز کنند.

صادقعلی مقدم پنج شنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: با تلاش همکاران عضو ستاد مدیریت بحران استان خراسان شمالی محور بجنورد - گالیکش در محدوده چمن بید بازگشایی شد اما هم اکنون با ترافیک سنگین بویژه در ورودی و خروجی جنگل گلستان مواجه هستیم.

وی از مسافران درخواست کرد امشب را در شهرهای اطراف جنگل گلستان از جمله مینودشت و گالیکش بیتوته کرده و پس از کاهش ترافیک و مطمئن شدن از وضعیت جوی ادامه مسیر دهند.

بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب، عصر پنجشنبه منجر به بسته شدن محور پرتردد غربی خراسان شمالی در حدفاصل بجنورد - جنگل گلستان شد.

در این رابطه ساعتی پیش حسین عظیمی مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا گفته بود: جریان سیلاب در سطح جاده در منطقه باش کلاته در حدفاصل چمن بید - دوراهی جاجرم پلیس راه را مجبور کرد که برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی ، برای مدتی این محور را به روی خودروها ببندد.

وی ابراز داشت: دو خودرو سواری پراید و پژو 405 نیز که در سیلاب گرفتار آمده بودند با کمک نیروهای امدادی رهایی یافتند و به سرنشینان آنان هیچ گونه آسیبی نرسید.

همچنین مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان با اشاره به آمادگی دستگاههای عضو این ستاد گفت: هم اکنون حریم جنگل گلستان با بارش های پراکنده و رگباری مواجه است که اگر چه ممکن است مقطعی و در محدوده کوچک شاهد نزولات جوی باشیم اما به سبب احتمال وقوع سیلاب توصیه می شود همه مسافران از تردد در این مسیر پرهیز کنند.

مقدم ابراز داشت: در کلیه شهرهای استان گلستان از جمله محدوده جنگل بویژه گالیکش و مینودشت علاوه بر مهمان پذیرها، مکان های عمومی نظیر مدارس آمادگی اسکان مسافران را دارند و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد.

محور اصلی بجنورد - گرگان از داخل جنگل گلستان گذر می کند که به سبب سرسبز بودن آن مورد علاقه و توجه مسافران و گردشگران است.

محدوده جنگل گلستان طی سالهای اخیر همواره با وقوع سیلاب مواجه بوده است که در مواردی تلفات جانی و خسارت مالی به دنبال داشته است.

طول جاده زیبای بجنورد - گرگان حدود 320 کیلومتر است که در محدوده استان گلستان اغلب جنگلی و سرسبز است.
نظرات بینندگان