arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۴

سعودی‌ها در گرداب یمن گرفتار شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه «روزنامه نزاویسیمایا گازتا» چاپ مسکو با اشاره به ضعف و ناتوانی نیروهای عربستانی و ائتلاف تحت رهبری این کشور علیه یمن نوشت: عربستان سعودی در گرداب یمن گرفتار شده و در جستجوی راهی برای خروج از این وضعیت است.

به گزارش ایرنا، روزنامه نزاویسیمایا گازتا در مقاله خود به قلم آنا گوشینا افزوده است: ریاض به این نتیجه رسیده است که نمی تواند فقط به وسیله ضربات هوایی برنده جنگ در یمن شود.

نویسنده مقاله خاطرنشان کرده است که ائتلاف تحت ریاست عربستان سعودی به ضربات هوایی به مواضع نیروها و شبه نظامیان یمنی بسنده نکرده و جنگجویان اجیر شده از قبایل مختلف یمنی را که در عربستان سعودی آموزش نظامی دیدند، برای نبرد می فرستند.

در مقاله یادآوری شده است: این واحدهای جنگجویان تاکنون در هجوم به عدن شرکت کرده اند و قرار است نیروی 10 هزار نفری برای شرکت در این جنگ تشکیل شود.

' به عقیده کارشناسان روس، ریاض سعی می کند از تنگنای فعلی خود خارج شود. این مسأله تاریخی هم است زیرا عربستان سعودی در سال 1934 سه استان یمن را تصرف کرده بود. به همین دلیل مردم یمن عربستان سعودی را دشمن کشور خود می دانند.

روزنامه روسی نوشت: در حال حاضر هم بمباران های بی نظم و بسیار ناموفق عربستان سعودی و کشورهای عضو ائتلاف تحت رهبری آن باعث شده است که 90درصد یمنی ها هدف ریاض از این جنگ را نابودی مردم این کشور بدانند.

در ادامه مقاله گفته شده است: ممکن است مقام های عربستان سعودی سیاست جدایی جنوب یمن از شمال این کشور را دنبال می کنند اما به عقیده ناظران، مردم یمن جنوبی این طرح را نخواهند پسندید.

روزنامه روسی نوشت: در هر حال، حملات زمینی بر شدت مناقشه می افزاید اما مردم یمن در این جنگ به پیروزی خواهند رسید.

'گئورگی میرسکی' کارشناس انستیتو شرق شناسی روسیه در این مورد می گوید عملیات جنگی عربستان سعودی در یمن، یک ماجراجویی محض است که از ترس تقویت نفوذ ایران در نزدیکی مرزهای عربستان شروع شده است.

این کارشناس روس در گفتگو با نزاویسیمایا گازتا گفت: یمن شبیه به افغانستان است و کسی نمی تواند این کشور را فتح کند.

وی همچنین هشدار داد که یمن بر اثر بمباران ها و جنگ داخلی به شدت آسیب دیده و در وضعیت ناگوار و آستانه فاجعه قرار گرفته است و مردم این کشور نیاز به کمک فوری دارند.
نظرات بینندگان