arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۴

آخرین اخبار از جریمه ریالی سربازی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا از عدم موافقت با 5000 درخواست جریمه ریالی خبر داد و زمان پایان رسیدگی به درخواست‌ها و تعیین تکلیف جریمه ریالی مشمولان را اعلام کرد.

سردار ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در طرح جریمه ریالی مشمولان غایب 288 هزار نفر ثبت‌نام کردند که در حال حاضر تنها 50 هزار نفر از آنان درخواست‌شان بررسی نشده و مابقی تعیین تکلیف شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای بیش از 120 هزار نفر از متقاضیان پیامک تعیین تکلیف صادر شده، گفت: بیش از 70 هزار تن از متقاضیان نیز وجوه جریمه را پرداخت کرده و کارشان به پایان رسیده است.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره اینکه چه تعداد از درخواست‌کنندگان مشمول این طرح نشده‌اند، گفت: از میان درخواست‌هایی که مورد رسیدگی قرار گرفته، تنها درخواست 5000 تن رد شده است که البته این افراد نیز با مراجعه به پلیس 10+ می‌توانند هم از علت رد درخواست‌شان مطلع شده و هم برای یک بار اعتراضشان را به ثبت برسانند.

زمان پایان رسیدگی به درخواست مشمولان غایب

کریمی درباره اینکه چه زمانی پروسه رسیدگی به درخواست‌ها به پایان می‌رسد، خاطرنشان کرد: طی 10 تا 15 روز آینده به وضعیت تمامی ثبت‌نام‌کنندگان رسیدگی خواهد شد و تا پایان مرداد نیز این پروسه به پایان خواهد رسید.

وی ادامه داد: در نامه‌ای که به ستاد کل نیروهای مسلح نوشتیم اعلام کردیم که آمادگی اجرای مرحله دوم از طرح جریمه ریالی مشمولان غایب سربازی برای سال 94 را داریم که در این خصوص ستاد کل است که در صورت صلاحدید این مجوز را به ما خواهد داد.

به گفته جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا، تاکنون مجوزی برای فراخوان دوباره و ثبت‌نام از مشمولان دارای بیش از هشت سال غیبت از سوی ستاد کل نیروهای مسلح صادر نشده اما در صورتی که این اجازه داده شود، سازمان آمادگی رسیدگی به درخواست متقاضیان را خواهد داشت.

صدور 15 روزه کارت معافیت مشمولان جریمه ریالی

کریمی همچنین درباره زمان صدور کارت معافیت برای واجدین شرایط بهره‌مندی از جریمه ریالی، اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که طی مدت کمتر از 15 روز کارت به دست این افراد برسد اما ممکن است برای کمتر از 10 درصد از متقاضیان نیز کمی بیشتر از این زمان صرف شود.
نظرات بینندگان