arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۴

ده‌ها جنگنده ترکیه ۶ منطقه عراق را بمباران کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همزمان با تشدید درگیری ها و حملات تروریستی پ.ک.ک به نیروهای انتظامی و نظامی ترکیه در داخل، نیروی هوایی این کشور نیز بر شدت حملات خود علیه پایگاه ها و محل تجمع عناصر پ.ک.ک در شمال عراق افزوده است، به طوری که دیشب شش منطقه در شمال این کشور هدف این حملات قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه ان.تی.وی ترکیه، به دنبال کشته شدن سه تن از نظامیان این کشور در منطقه شیرناک، 30 فروند جنگنده بمب افکن اف 16 و اف چهار 2020 نیروی هوایی ترکیه با پرواز از پایگاه هوایی دیاربکر اهدافی را در کوه قندیل، زاپ، متینا و هیناری و قاره در شمال عراق بمباران کردند.

ان.تی.وی افزود: جنگنده های ترکیه بعداز شرکت در این عملیات، سالم به پایگاه های خود بازگشتند.

ستاد فرماندهی ارتش ترکیه نیز روز گذشته از کشته شدن بیش از 270 تن از عناصر پ.ک.ک در حملات هوایی این کشور که روز جمعه هفته گذشته شروع شد، خبر داد و بر عزم ارتش ترکیه جهت خنثی سازی عملیات تروریستی پ.ک.ک تاکید کرد.

درحالی که حملات هوایی ارتش ترکیه علیه پ.ک.ک در شمال عراق و در مناطق کوهستانی شرق و جنوب شرق آن کشور ادامه دارد، روز گذشته یک کاروان نظامیان ترکیه در این منطقه مورد حمله قرار گرفت و سه سرباز کشته شدند.

بامداد امروز (جمعه) نیز در حمله به یک مرکز پلیس در منطقه پوزانتی آدانا دو تن از مامورین پلیس کشته شدند. گزارش شده است که در این درگیری دو تن از اعضای پ.ک.ک نیز کشته شده است.

در این میان، دیروز قطاری که از ترکیه به ایران در حال حرکت بود در بینگول مورد حمله تروریستی قرار گرفت ولی به کسی آسیبی نرسید.

علی رضا بیگدلی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در این رابطه گفت: در روزهای اخیر در استان های شرقی ترکیه چند مورد ناامنی مرتبط با حمل و نقل مربوط به ایران روی داد . از جمله قطاری که از ترکیه به سمت ایران می رفت در استان بین گل مورد تعرض قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه خوشبختانه خسارت جانی متوجه هیچیک از هموطنان ما نشد و قطار به راه خود ادامه داد، گفت: با دولت ترکیه برای تامین امینت هموطنان در تماس و در حال همکاری هستیم.

درگیری ها و ناآرامی ها در مناطق کردنشین در حالی شدت می گیرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در پاسخ به سوالی در خصوص پایان یافتن روند صلح در ترکیه گفت: متاسفانه از این اقدام دولت سوء استفاده شد و دیگر چیزی به نام روند صلح ( فرآیند حل مسئله کردها ) باقی نمانده است.

او در همین حال به شروع روند جدید مبارزه قاطعانه با تروریسم در داخل و خارج علیه امنیت ملی ترکیه اشاره کرد.

پایان روند صلح و یا فرایند حل مساله کردها ، در حالی به بحث گذاشته شده که در جبهه سیاسی نیز موضوع خلع مصونیت سیاسی برخی از نمایندگان حزب کردی دمکراتیک خلق ها و محاکمه آنها بابت ارتباط با پ.ک.ک مطرح شده است.

این حزب در انتخابات 17 خرداد ماه گذشته توانست با کسب بیش از 13 درصد آرا، 80 کرسی در پارلمان را از آن خود کند.
نظرات بینندگان