arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۴ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۴

محجوب: دولت کشور را از کابوس جنگ نجات داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل خانه کارگر گفت: دولت تدبیر و امید با به ثمر رساندن توافق هسته ای در واقع کشور را از کابوس جنگ نجات داد.

علیرضا محجوب پنجشنبه شب در جمع جوانان اصلاح طلب استان اردبیل افزود: وارد شدن نام جمهوری اسلامی ایران در فصل هفتم منشور ملل متحد در واقع حرکت به سمت جنگ بود که با هدایت مقام معظم رهبری و حمایت مردم از این مسیر دشوار به سلامت عبور کردیم.

وی بیان کرد: با توجه به مسایلی که برای سایر کشورها پیش آمده بود، پیش تر بزرگان نظام این دل نگرانی را داشتند که چگونه می توانیم از تبعات حضور در بند هفتم منشور رهایی پیدا کنیم که تیم دیپلماسی دولت این مهم را به سرانجام رساندند.

عضو کمیسیون کار و امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پس از حل پرونده هسته ای، وعده دیگر دکتر روحانی در زمینه شکستن فضای کنونی حاکم بر اقتصاد کشور بود و از جمله رکود تورمی موجود که از سال 1374 آغاز شده و حل آن با راهکارهای کوتاه مدت ممکن نیست.

او بیان کرد: تحقق این مهم به خصوص برای جامعه کارگری نویدبخش خواهد بود و می تواند به افزایش درآمدها بیانجامد اما هنوز زود است بخواهیم در این زمینه قولی بدهیم و باید منتظر بمانیم تا نتیجه اولین اقدامات دولت در این خصوص را ببینیم.

محجوب ادامه داد: نسخه این شرایط اقتصادی اتکا به تولید داخل و فاصله گرفتن از واردات به صورت معقول است چرا که در دنیای امروزی قطع کامل واردات امکان پذیر نیست اما وابستگی کامل به خارج نیز غیرقابل قبول است.

وی عنوان کرد: سیاست های خصوصی سازی نیز باید تغییر کند چرا که نسخه گرفتاری ماست و اقتصاد را به سمت رکود و بازار را به سمت کسادی بیشتر دعوت می کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با تاکید بر اینکه اقتصاد مختلط بهترین راه حل است که در قانون اساسی نیز دیده شده، اظهار کرد: خصوصی سازی کنونی جنگ منفعت است نه اقتصاد خصوصی و این امر طی سال های اخیر باعث فرار سرمایه ها از کشور شده و این خصوصی سازی در واقع سرمایه های مردم را جارو می کند.

او در ادامه مهمترین دغدغه جامعه کارگری را امنیت شغلی عنوان کرد و گفت: برخی شرکت ها نیرو جذب کرده و پس از رسیدن به منافع خود، آنها را رها می کنند و استان اردبیل یکی از قربانیان بزرگ آن است.

محجوب اضافه کرد: سال ها برای مبارزه با تفکر ارباب و کارگری تلاش کردیم و همچنان نیاز به فشار فراوانی داریم تا بتوانیم این تفکر را از بین ببریم و نمایندگان مجلس باید بدانند تا زمانی که تضمین شغلی کارگران را تامین نکنند، در واقع هیچ کاری انجام نداده اند.

دبیرکل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در شرایط کنونی امیدی نسبت به رای آوردن مصوباتی در این زمینه در مجلس نداریم اما همچنان تمام تلاش خود را می کنیم.

وی بیان کرد: نیمه دوم سال 1393 مشکلات جامعه کارگری افزایش یافت که امیدواریم تا پایان سال جاری این مشکلات تا حدودی کاهش یابد.

محجوب در ادامه به تحصیل چهار میلیون و 900 هزار نفر در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: دارندگان مدارک بیشتر از دیپلم بیش از نیاز بازار کار ماست چرا که قرار بوده 25 درصد نیروی انسانی ما بازسازی شود.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی افزود: تراز تخصصی ما از زمان آغاز این طرز فکر سه درصد بوده در حالی که امروز ورود نیروی انسانی ما به بازار کار حدود 920 هزار نفر در سال است و با توجه به این شرایط راه حل پیشنهادی ما اعطای بیمه بیکاری است.

او بیان کرد: با وجود سه بار اصلاح در لایحه، دولت و شورای نگهبان تا کنون با بیمه بیکاری موافقت نکردند؛ برخی بیمه را راه مناسبی نمی دانند اما در مقابل نیز راه حلی ارایه نمی دهند و از این رو همچنان به این امر پافشاری می کنیم.

محجوب ادامه داد: باید به سمت باز کردن میدان و علمی کردن تعریف مدیریت منابع انسانی حرکت کنیم و بدنه دولت نیاز به بازشناسی دارد چرا که با انجام همه مواردی که عنوان می شود و جذب نیروها براساس برنامه ریزی ها، باز 2 میلیون و 500 هزار نفر مازاد خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اجرای اصل 43 قانون اساسی مبنی بر قرار دادن ابزار کار در اختیار متقاضیان از جمله تسهیلات بدون بهره، گفت: نمی توانیم بنشینیم و منتظر حوادث باشیم تا این قطار خود متوقف شود، بلکه باید به نحوی آن را هدایت کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر همچنین از پیگیری تخلفات صورت گرفته در سازمان تامین اجتماعی در دولت گذشته خبر داد.

او تشریح کرد: در قالب هیات تحقیق و تفحص به تخلفات سعید مرتضوی رسیدگی و دهها هزار صفحه گزارش جمع آوری کردیم که در اختیار کمیسیون اصل 90 مجلس و دستگاه قضا قرار گرفته است.

محجوب اضافه کرد: بارها در زمینه برخی تخلفات مانند وصول حقوق توسط برخی افراد که شرایط علمی و تجربی احراز شغل را نداشتند به تامین اجتماعی نامه نوشتیم و در مورد استخدام افراد بر حسب رابطه اعتراض کردیم.

وی افزود: عده ای به دلایل برخی برداشت ها از سمت خود کنار گذاشته شدند و بسیاری تخلفات فنی و علمی رخ داد که در گزارش ها آمده و هم اکنون در دادگاه کیفری در حال رسیدگی است.

عضو کمیسیون کار و امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تامین اجتماعی کوتاهی هایی کرد که بارها گفتیم و خواهیم گفت چرا که باید ریشه فساد خشکانده شود و جلوی بذل و بخشش و پرداختی های خلاف قانون و نادیده گرفتن حقوق عده ای دیگر گرفته شود.

محجوب گفت: مطالبات ما در اول در زمینه قضایی و سپس اجرایی است و نام متخلفان در گزارش ها و ضمایم آن آورده شده اما صرف مدیریت افراد در یک دوره خاص ملاک قضاوت نیست.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان