arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۹ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۴

امام جمعه شیراز: فتح‌الفتوح خواندن برجام به‌نفع آینده کشور نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 امام جمعه شیراز با اشاره به قرارداشتن در مقطعی حساس، تاکید کرد که فتح‌الفتوح خواندن توافق هسته‌ای و برجام، مانع از نقد منصفانه آن خواهد شد که این امر به نفع آینده کشور نیست.

 آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نمازجمعه 9 مردادماه شیراز، یکی از نکات بسیار مهم این ایام را مسئله رسیدگی به متن برجام دانست و گفت: 90 روز به نظام فرصت داده شده که برجام را که حاصل مذاکرات 22 ماهه اخیر است، بررسی و ارزیابی کند.

او اضافه کرد: در این سه ماه باید کارشناسان و صاحب نظران برای بررسی متن این توافق به دقت مطالعه و بررسی و ارزیابی بپردازند و طبعاً در این مدت سه ماه باید جامعه ما در حالت تحقیق و رسیدگی باشد.

ایمانی تصریح کرد: فضای تحقیق و فضای رسیدگی و دقت، فضای شعار نیست فضای شعور است، فضای احساس نیست، فضای رسیدگی به منافع ملی کشور است، منافعی که سال‌ها و قرن‌ها آثار آن باقی می‌ماند.

وی تاکید کرد: اگر همه‌چیز با دقت بررسی شود، پیامد آن مثبت است و اگر بدون دقت و با تهدید یا با شعار و جو ساختگی بخواهند با این مسئله برخورد کنند، طبعاً از کشف حقیقت باز می‌مانند و دشمن می‌تواند خواسته‌های خود را دنبال کند.

ایمانی خطاب به اهل قلم، صاحبان فضاهای مجازی و رسانه‌ها تاکید کرد: فتح الفتوح نام گذاشتن این توافق و مذاکرات و ایجاد جوی که کسی جرات نقد منصفانه نداشته باشد، نه به نفع نظام است، نه به نفع آینده کشور است نه حمایت از دولت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: طبعاً از این کسانی که با جوسازی می‌خواهند فضای جامعه را در مسیری قرار بدهند که کسی جرأت نقد صحیح نداشته باشد این به سود هیچ کس نیست و آنانی که می‌خواهند آنچه به دست آمده است نادیده گرفته شود و با دید بدبینی به آن نگاه کنند و مقابل آن موضع بگیرند آنان هم نه به نفع مردمند و نه به نفع نظام و رهبری کار می‌کنند.

ایمانی تصریح کرد: ما باید جامعه را آرام نگه بداریم، دور از تنش، دور از دودستگی، تفرقه و اختلاف که کارشناسان در فضایی آرام بتوانند نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنند .

وی با بیان این‌که آمریکا نماینده معرفی شده دولت یازدهم در سازمان ملل را نپذیرفت، در بیان اقتدار و برتری ملت ایران در مقایسه با جهان،‌ گفت: آمریکا اعلام کرد که نماینده معرفی شده ایران برای سازمان ملل، یک روز در گرفتن مرکز جاسوسی آمریکا نقش داشته، در ترجمه کتاب‌ها نقش ایفا کرده و چون در گرفتن جاسوس خانه آمریکا نقش داشته است اجازه ورود به صحن سازمان ملل را ندارد. این وضعیت دنیاست.

ایمانی هم‌چنین با بیان این‌که فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در سال‌های اخیر بدترین مواضع را در مذاکرات علیه ایران داشت، گفت: آقای فابیوس همان کسی است که در دوران نخست وزیری او خون‌های آلوده به کشور ما فرستاده شد، بیماری ایدز از همان روز در کشور ما گسترش پیدا کرد، بیماران خونی گرفتار شدند و عده‌ای از آنان از دار دنیا رفتند و مشکلاتی برای نظام ما به وجود آورد؛ اما بزرگی ملت ایران، عظمت جمعیت ایران و ریشه دار بودن این ملت را ببینید که آقای وزیر امور خارجه فرانسه را با آن سابقه راه می‌دهد، احترام می‌گذارد و میهمان دوستی و ‌پذیرایی خودش را نشان می‌دهد. این مقایسه‌ای است بین ما و آنان.

امام جمعه شیراز با تصریح این‌که دشمن هیچ‌گاه از دشمنی‌اش نسبت به ایران دست برنداشته و برنمی‌دارد، اظهارنظرهای برخی مسئولان کشورهای جهان را شاهد مدعا دانست و تاکید کرد: ما قبل از پرداختن به اختلافات درونی و قبل از این‌که مسئله مذاکرات هسته‌ای میان نیروهای داخلی ایجاد دو دستگی‌ کند، موضع‌گیری دشمنان را رصد کنیم و ببینیم دشمنان ما پس از توافق چه می‌کنند، ببینیم دشمنان ما چه موضعی می‌گیرند و به موقع مقابل آنان موضع گیری کنیم، نه این‌که خدای ناخواسته مذاکرات و توافق در مذاکرات باعث دو قطبی شدن جامعه و مشکلات ناشی از آن بشود.

وی هم‌چنین بااشاره به برپایی اولین نمازجمعه کشور پس از پیروزی انقلاب در تاریخ 5 مرداد 58 به امامت آیت‌الله طالقانی گفت: امروز در سراسر میهن اسلامی بیش از 850 نماز جمعه در مراکز استان‌ها و شهرها و بخش‌ها دایر و هر هفته و هر جمعه مومنان در این فضای معنوی و روحانی شرکت می‌کنند.

ایمانی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) و سخنی از پیامبر اسلام، به دست‌آوردهای نمازجمعه اشاره و خاطرنشان کرد: نمازجمعه حلقه وصل مردم با رهبری و ولایت است، نماز جمعه پشتوانه نظام، پایگاه بصیرت افزایی، حمایت از مظلومان، جایگاه یاری رساندن به محرومان و مدافع مواضع حق دولتمردان در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و هست.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان