arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

تکه پازل "لاشه هواپیما" به پاریس رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قطعه پیدا شده از لاشه یک هواپیما که به اعتقاد کارشناسان به هواپیمای ناپدیدشده پرواز MH370 تعلق دارد برای بررسی‌های بیشتر به پاریس رسید.

به گزارش ایسنا، این شیء که به نظر بخشی از بال هواپیماست روز چهارشنبه در جزیره «رئونیون» در اقیانوس هند کشف و به پایتخت فرانسه فرستاده شد تا در آزمایشگاه وزارت دفاع این کشور مورد بررسی قرار گیرد.

هواپیمای بوئینگ 777 شرکت هواپیمایی مالزی در ماه مارس 2014 میلادی با 239 مسافر و خدمه در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد. از این تاریخ به بعد تیم‌های جستجوگر به سرپرستی نیروهای استرالیایی بر مناطق وسیعی از اقیانوس هند تمرکز کردند تا سرنخی از لاشه این هواپیما به دست آورند.

کارشناسان معتقدند این شیء که دو متر طول دارد و روی آب شناور بوده به قطعه متحرک بال هواپیمای بوئینگ 777 تعلق دارد. کارشناسان فرانسوی قرار است شماره سریال حک شده روی بدنه این شیء را بررسی کرده و پس از آن بررسی‌های بیشتر را انجام دهند. همچنین تکه‌های پیدا شده از یک چمدان که در همین منطقه بوده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پیش از این «مارتین دلان» از اداره ایمنی حمل و نقل استرالیا اعلام کرده بود که شیء پیدا شده به هواپیمای ناپدید شده تعلق دارد.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، کارشناسان می‌گویند که این هواپیما به دلایل نامعلوم از مسیر اصلی خود منحرف شده و در اقیانوس هند سقوط کرده است.
نظرات بینندگان