arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۴ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

ضرورت ترویج صنعت بوم گردی در گردشگری

رئیس کمیسیون حقوقی مجمع گردشگری اصفهان با اشاره به ضرورت ترویج بوم گردی در صنعت گردشگری گفت: باتوجه به تمایل گردشگران خارجی به گردش در روستاها باید به شکل جدی‌تری بوم‌گردی موردتوجه قرارگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رضا برادران اصفهانی، در ارتباط با مهم ترین مشکلات در راستای توسعه گردشگری با کشورهای خارجی اظهار داشت: از جمله مهم ترین مشکلات ما این است که اگر سرمایه گذاری بخواهد وارد ایران شود دچار کاغذبازی در ادارات و گذراندن زمانی طولانی برای گرفتن مجوز شود.

وی با بیان اینکه در جلسه ای که در سفارت ایران با معاون توسعه عمرانی استانداری اصفهان داشتیم وی قول مساعد برای اعطای مجوزهای سرمایه گذاری را به ما داد، افزود: از دیگر مشکلات ما در این راستا اعطای تسهیلات در زمینه توسعه صنعت گردشگری است که صندوق توسعه ملی هنوز اعتباری در این زمینه خرج نکرده است.

عضو هیئت رئیسه مجمع گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه گردشگری صنعتی است که صادرات پنهان توصیف شده و به شکل غیر واسطه ای دلار و ارز را وارد کشور می کند، بیان داشت: مشکل دیگر در این راه این است که بانک ها با سودهای کلان وام به سرمایه گذار می دهند و بر این اساس لازم است که دولت تسهیلاتی در این زمینه اختصاص دهد.

وی ادامه داد: صندوق توسعه ملی برای پروژه های بزرگ تسهیلات اختصاص می دهد در حالیکه ما نیاز داریم واحدهای کارآفرین کوچک در صنعت گردشگری راه بیفتند.
تورهای گردشگران خارجی نباید محدود به اصفهان و شهرهای مطرح شود
برادران اصفهانی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی‌های صحیح برای گردش تورهای ورودی به اصفهان در ایران اظهار داشت: وقتی توری وارد اصفهان می شود هدایت تور باید به گونه‌ای باشد که به شهرهای دیگر ایران نیز برود و این در حالی است که اکنون تورهای گردشگری تنها یکی دو شهر را در برنامه دارند و بعد به دیگر کشورها می روند.

وی اضافه کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که گردش تور در خود ایران انجام شود ضمن اینکه شهرهای ضعیف تر نیز از مزیت های گردشگری برخوردار شوند تا گردش اقتصادی خوبی در این زمینه برای استان ایجاد شود.

رئیس کمیسیون حقوقی مجمع گردشگری استان اصفهان با اشاره به لزوم ترویج صنعت بوم گردی در صنعت گردشگری در ایران و اصفهان تصریح کرد: این مسئله با توجه به تمایل گردشگران خارجی به گردش در روستاهای ایران بسیار مهم است و با توجه به اینکه مباحث اقامتی نیز در بیشتر آژانس ها پیش بینی شده با هماهنگی صحیح، تورها می توانند گردشگری روستاها را در برنامه خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ما روستاهایی داریم که مباحث اسکان با توجه به اصالت های آن منطقه در آنها در نظر گرفته شده است که به طور مثال در مسیر فریدن با استفاده از سیاه چادرها محلی جذاب برای گردشگران ایجاد شده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان