arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۵ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

سرافراز: می‌خواستند مردم را از رسانه ملی جدا کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان صداوسیما گفت: در ماه مبارک رمضان جریاناتی در خارج از سازمان سعی داشتند با توسل به مطالب خلاف واقع، مردم را در این ماه پرفیض و برکت از رسانه ملی جدا کنند که البته موفق نشدند و سیما توانست با تولید برنامه‌های مناسب و پرمحتوا، اعتماد مخاطب را بیشتر از گذشته جلب کند.

به گزارش فارس،رئیس رسانه ملی، با حضور در معاونت سیما و شرکت در جلسه مدیران شبکه‌ها، از زحمات مسئولین و دست‌اندرکاران برنامه‌های ماه مبارک رمضان تقدیر کرد.

سرافراز در این جلسه با تشکر از تلاش‌های دست‌اندرکاران شبکه‌ها در تولید و پخش برنامه‌های ماه مبارک رمضان، تاثیرگذاری رسانه در این ماه را به خاطر درک دقیق فرصت‌ها و موقعیت‌ها دانست و افزود: هر سال بر پیچیدگی کار رسانه‌ای افزوده می‌شود و تلویزیون باید از سامانه هوشمند و یادگیرنده برخوردار شود.

وی با تقدیر از سریال‌های «پایتخت»، «دردسرهای عظیم»، و «گاهی به پشت سر نگاه کن» و خصوصاً پیام‌های رمضانی سریال پایتخت، این برنامه‌ها را در جلب رضایت مخاطبان موفق دانست و ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران، کارگردانان، تهیه‌کنندگان و هنرمندان، این سریال‌ها را سنجیده دانست و بر لزوم درک بایسته‌های محیط رقابتی کنونی تاکید کرد.

رئیس رسانه ملی، عنوان کرد که برنامه‌های جشن رمضان، خندوانه و ماه عسل، به لحاظ تنوع آیتم، ساختار متفاوت و میهمانان ویژه، از کیفیت بهتری نسبت به گذشته برخوردار بوده و برنامه‌های جمع‌خوانی قرآن کریم که از اقصی نقاط کشور در شبکه‌های سراسری انعکاس یافت و همچنین سایر برنامه‌های مذهبی شبکه‌ها، نشان از برنامه‌ریزی محتوایی مناسب برای این ایام داشت و قابل تقدیر است.

سرافراز اضافه کرد که اشکالات جزئی نیز بعضاً مشاهده می‌شد، که این موضوع بیشتر برای برنامه‌های زنده هر روزه رخ می‌دهد و لزوم تشکیل یک اتاق فکر دائمی برای این برنامه‌ها احساس می‌شود، تا بیش از پیش هدایت شوند.

وی افزود: البته جریاناتی در خارج از سازمان سعی داشتند تا با توسل به مطالب خلاف واقع، مردم را در این ماه پرفیض و برکت از رسانه ملی جدا کنند. مثلاً مخالفت صداوسیما با توافق ژنو یا صلح امام حسن(ع)، تا تاثیر رسانه را کم کرده و اعتماد مردم از رسانه ملی سلب شود، که البته موفق نشدند و سیما توانست با تولید برنامه‌های مناسب و پرمحتوا، اعتماد مخاطب را بیشتر از گذشته جلب کند.

در پایان این جلسه، سرافراز بر مبنای نظرخواهی‌ها و بازخوردهای دریافتی از مخاطبان، رضایت از برنامه‌ها را بهترین خدا قوت به همکاران ساعی سازمان برشمرد.
نظرات بینندگان