arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

اختلاف در طالبان بالا گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ملا عبدالمنان نیازی، یکی از اعضای ارشد گروه طالبان گفته است که به زودی رهبر جدیدی برای جانشینی ملا محمد عمر انتخاب خواهد شد.

یک روز پس از تایید شدن مرگ ملا محمد عمر، رهبر پیشین گروه طالبان، ملا اختر محمد منصور، معاون ملا عمر، به عنوان جانشین او انتخاب شد.

در همان روز، منابع نزدیک به طالبان بی‌بی‎‌سی گفتند که انتصاب منصور با مخالفت شماری از اعضای برجسته گروه طالبان مواجه شده است.

ملا نیازی، سخنگوی گروه مخالف انتخاب ملا منصور به عنوان رهبر گروه طالبان است.

ملا نیازی به بخش پشتو بی‌بی‌سی گفته است انتخاب ملا منصور برخلاف اصول داخلی این گروه بوده است.

ملا نیازی همچنین گفته است که در انتخاب ملا منصور همه نمایندگان گروه طالبان حضور نداشتند. او همچنین گفت که از ملا منصور هم دعوت خواهد شد تا در نشست انتخاب رهبر جدید شرکت کند.

قبلا گزارش شده بود که ملا قیوم ذاکر فرمانده عملیات‌های نظامی طالبان، ملا حبیب‌الله عضو شورای کویته و طیب آغا از دستیاران ملا محمد عمر از جمله مخالفان رهبری ملا منصور هستند.

ملا نیازی می‌گوید اشخاصی مثل محمد رزاق آخوند، محمد عبدالجلیل آخوند، محمد ظریف آخوند، محمد رسول آخوند، ملاباز محمد آخوند، مولوی مسلم حقانی از دیگر مخالفین ملا منصور هستند.

ذبیح‌الله مجاهد، فردی که در سال‌های اخیر سخنگوی گروه طالبان خطاب می‌شود، گزارش‌های مبنی بر دو دستگی در طالبان را تکذیب کرده است.

مجاهد در صفحه توییترش نوشته است:" خبرها و گزارش‌ها از دو دستگی در میان گروه طالبان شایعاتی اند که رسانه‌های غربی به آن دامن می‌زنند."

منبع: بی بی سی
نظرات بینندگان