arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

درخواست بارزانی از "پ ک ک"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئیس اقلیم کردستان عراق ضمن محکوم کردن کشته شدن شهروندان اقلیم در حملات هوایی ارتش ترکیه به‌ مناطق مرزی اقلیم کردستان، از پ.ک.ک خواست "جنگ و درگیری را از اقلیم دور کند."

صبح امروز (شنبه‌) جنگنده‌های ارتش ترکیه اقدام به بمباران روستاهای مناطق کوهستانی در مرز میان اقلیم کردستان و ترکیه کردند و در نتیجه دست کم 9 شهروند غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، در پی این واقعه، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان با صدور بیانیه‌ای که در سایت رسمی ریاست اقلیم منتشر شده؛ با اشاره به قربانی شدن شهروندان غیر نظامی اقلیم در حملات هوایی ارتش ترکیه، این بمباران‌ها را محکوم کرد.

در بخش دیگری از بیانیه بارزانی آمده است: لازم است که نیروهای پ.ک.ک میدان جنگ را از مناطق اقلیم کردستان دور کنند و اجازه داده نشود که شهروندان بی‌دفاع اقلیم قربانی درگیری و منازعات ترکیه و پ.ک.ک شوند، ادامه جنگ و درگیری موجب قربانی شدن مردم بی‌دفاع می‌شود و از طرفین درگیری درخواست می‌کنیم به روند مذاکرات صلح بازگردند.

در این بیانیه ضمن تسلیت به بازماندگان جان باختگان، از ارتش ترکیه درخواست شده است که بمباران مناطق و هدف قرار گرفتن غیرنظامیان را متوقف سازد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان