arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۳ - ۲۵ اسفند ۱۳۸۹

آیت الله مکارم: عجیب است کشوری اسلامی برای قتل عام مردم یک کشور دیگر نیرو بفرستد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ابراز تاسف از کشتار بی رحمانه مردم بحرین سیاست یک بام و دو هوای غرب در دفاع از دموکراسی و حقوق بشر را سرزنش کرد و گفت: مردم منطقه رفتار عربستان و امارات را در لشگر کشی و کشتار مردم بحرین فراموش نخواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ابراز تاسف از کشتار بی رحمانه مردم بحرین سیاست یک بام و دو هوای غرب در دفاع از دموکراسی و حقوق بشر را سرزنش کرد و گفت: مردم منطقه رفتار عربستان و امارات را در لشگر کشی و کشتار مردم بحرین فراموش نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، روز چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد به تحلیل و بررسی حوادث و تحولات منطقه پرداخت و گفت: تحولات و حوادث بحرین فاجعه عجیبی است.

وی با محکوم کردن لشگر کشی امارات و عربستان برای قتل عام مردم بحرین ابراز داشت: عجیب است کشوری به ظاهر اسلامی برای قتل عام مردم یک کشور دیگر نیرو بفرستد. همه می دانند اعتراض بحرینی ها سالم و مسالمت آمیز است و آنها مسلح نیستند آیا این مساله وحشتناک نیست؟

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ابراز تاسف از این حوادث سیاست یک بام و دوهوای غرب در دفاع از دموکراسی و حقوق بشر را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: شما سالیان دراز برای دموکراسی یقه چاک می کردید، دنیا را از این شعارها پر کردید و مخالفان را کوبیدید حال که مردم در این منطقه بر ضد دیکتاتورها قیام کرده اند 180 درجه راه خود را عوض کرده و به حامی دیکتاتوری بدل شده اید و باید بدانید نمره شما در دموکراسی صفر و زیر صفر است.

وی افزود: آیا این بود شعارهای شما در دفاع از حقوق بشر و دموکراسی؟ بعد از این آیا کسی سخنان شما را باور می کند، مقصود از حقوق بشر که مد نظر شما است این است که منافع تان حفظ شود.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم خطاب به حاکمان عربستان و امارات گفت: شما خیال نکنید این کارتان برای شما ارزان تمام می شود و باید هزینه های بسیاری بدهید. خودتان آسیب پذیرترین کشور هستید، عربستان تا به حال حتی یک انتخابات هم نداشته است با این وضع به یک کشور دیگر لشگر کشی کرده اید که مردم را قتل عام کنید.

وی بیان داشت: یک ضرب المثلی است که می گوید کسی که خانه اش شیشه ای است سنگ به خانه دیگران نمی زند و باید بدانید مردم منطقه رفتار شما را تحمل نخواهند کرد. این مساله برای شما گران تمام خواهد شد خودتان را از این مهلکه کنار بکشید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران کشور ترکیه و سایر کشورها اقداماتی انجام شده است و کشورها اجازه نمی دهند چنین کاری انجام بشود.

وی در ادامه گفت: جالب است وقتی به بحرینی ها و عربستانی ها می گویند که چرا این کار را کرده اید آنها می گویند که ما با هم پیمان دفاعی داریم، آیا معنای پیمان دفاعی این است که ملت خود را قتل عام کنید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه منطق در دنیای امروز از بین رفته است ابراز داشت: عجیب است قتل عام کردن ملتی که خواسته مشروع دارند تحت پیمان دفاعی قرار می گیرد و نیروهای خارجی برای سرکوب مردم وارد می شوند آیا حتی یک کودک چنین منطقی را می پذیرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم در سایه بیداری ملت های منطقه شر اشرار به خودشان برگردد و دستشان از منطقه کوتاه و قطع شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زلزله و سونامی وحشتناک کشور ژاپن تصریح کرد: ما از این فاجعه بسیار ناراحت هستیم و من بارها برای آنها دعا کرده ام ودعا می کنیم که خداوند نجاتشان دهد.

وی ادامه داد: البته در این حوادث درس عبرتی هم وجود دارد و آن اینکه قوی ترین کشور صنعتی جهان هم در مقابل حوادث چقدر ضعیف و ناتوان است این در صورتی است که مغرور نشویم.

این مرجع تقلید یاد آور شد: ما شنیدیم که برخی از ژاپنی ها در زلزله بم ایرانی ها را سرزنش کرده بودند حالا معلوم می شود که همه در مقابل این حوادث چقدر ناتوان هستند، این پیامی برای همه انسان ها است که مغرور نشویم و همه در مسیر حق حرکت کنیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۵
0
0
با سکوت معنا دار ايران همه چيز امکان پذيرست.
نظرات بینندگان