arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۴ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

تداوم روند نزولي قيمت نفت صادراتي ايران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 با تداوم روند نزولي قيمت نفت خام صادراتي ايران، نرخ هر بشکه نفت خام سبک ايران به ٥٤ دلار و ٧٧ سنت کاهش يافت.

قيمت نفت سبک ايران در هفته منتهي به ٢٤ ژوئيه يک دلار و ٤٣ سنت کاهش يافت و به ٥٤ دلار و ٧٧ سنت براي هر بشکه رسيد. ميانگين قيمت نفت سبک ايران از ابتداي امسال تاکنون ٥٥ دلار و ٦٣ سنت بوده است.

قيمت نفت سنگين ايران نيز به ٥٣ دلار و ٥٠ سنت رسيد که نسبت به هفته گذشته يک دلار و ٣٩ سنت براي هر بشکه کاهش يافت؛ ميانگين قيمت نفت سنگين ايران از ابتداي امسال تاکنون ٥٣ دلار و ٦٠ سنت بوده است.

قيمت سبد نفتي اوپک نيز در هفته مورد بررسي با يک دلار و ٤٠ سنت کاهش به ٥٣ دلار و ١٩ سنت براي هر بشکه رسيد. ميانگين قيمت سبد نفتي اوپک از ابتداي امسال تاکنون ٥٥ دلار و ١٢ سنت براي هر بشکه بوده است.

قيمت هر بشکه نفت خام دبليو.تي.آي نيز در هفته منتهي به ٢٤ ژوئيه با ٢ دلار و ٥١ سنت کاهش، ٤٩ دلار ١١ سنت معامله شد که بيشترين کاهش را در ميان نفت خامهاي شاخص به خود اختصاص داد.

قيمت نفت برنت نيز با يک دلار و ٣٦ سنت کاهش به ٥٥ دلار و ٩١ سنت براي هر بشکه رسيد؛ ميانگين قيمت نفت برنت از ابتداي امسال تاکنون ٥٧ دلار و ٨٤ سنت بوده است.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژي، قيمت نفت خام دوبي نيز با يک دلار و ٨ سنت کاهش به ٥٥ دلار و ٢١ سنت و عمان نيز با يک دلار و ٩ سنت کاهش به ٥٥ دلار و ٢٧سنت براي هر بشکه رسيد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان