arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

بیش از نیمی از مردم آمریکا مخالف توافق با ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تازه‌ترین نتایج نظرسنجی دانشگاه «کوئینیپیاک» نشان می‌دهد که حدود ۵۷ درصد از مردم آمریکا مخالف توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ هستند و تنها ۲۸ درصد از آن حمایت می‌کنند.

به  گزارش فارس، نتایج نظرسنجی دانشگاه «کوئینیپیاک» درباره افکار عمومی آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) حاکی از آن است که ۵۷ درصد از مردم آمریکا مخالف این توافق و ۲۸ درصد دیگر مخالف این توافق می‌باشند.

بنا به گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، نتایج این نظرسنجی در حالی نشان می‌دهد که اکثریت مردم آمریکا مخالف توافق هسته‌ای با ایران هستند که پیشتر تعداد مخالفان این توافق کمتر بود.

با گذشت بیش از دو هفته از روزی که طرفین ایران و ۱+۵ به یک جمع‌بندی در مذاکرات هسته‌ای ایران دست پیدا کردند، تعداد مخالفان با این توافق در آمریکا افزایش یافته است.

نظرسنجی «سی ان ان-او آرسی» که روز سه‌شنبه هفته گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که ۵۲ درصد از مردم آمریکا می‌گویند که کنگره باید توافق با ایران را رد کند و این در حالی است که ۴۴ درصد مردم آمریکا تأکید داشتند که کنگره باید آن را تصویب کند.

طبق این گزارش، قبل از اعلام نهایی توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵، نتایج نظرسنجی‌ها حکایت از حمایت مردم آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران داشت.

واشنگتن‌پست گزارش می‌دهد، علل نگرش منفی مردم آمریکا نسبت به توافق هسته‌ای با ایران هنوز به طور واضح مشخص نیست اما احتمال می‌رود که نبود حمایت جمهوری‌خواهان می‌تواند یکی از دلایل منفی شدن نگرش جامعه آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران باشد.

جمهوری‌خواهان کنگره بدون آنکه جایگزینی ارائه دهند، تأکید دارند که توافق هسته‌ای با ایران یک توافق بد است و به همین دلیل در تلاش هستند با جلب حمایت دموکرات‌های کنگره، دو سوم اکثریت آراء کنگره علیه توافق با ایران را به دست آورند تا اوباما نتواند آن را وتو کند.
نظرات بینندگان