arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۷ - ۲۶ اسفند ۱۳۸۹

اوباما به آمریکای جنوبی می رود

رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای کسب مجدد نفوذ اقتصادی واشنگتن در آمریکای جنوبی ظرف چند روز آینده به این منطقه سفر می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای کسب مجدد نفوذ اقتصادی واشنگتن در آمریکای جنوبی ظرف چند روز آینده به این منطقه سفر می‌کند. این منطقه زمانی به لحاظ اقتصادی تحت نفوذ آمریکا بود اما اکنون واشنگتن شاهد رقابت روز افزون از سوی چین است. اوباما در سفر 19 تا 23 مارس خود به کشورهای برزیل، شیلی و السالوادور سفر خواهد کرد.
 
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری انتخاب به نقل از رویترز ، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در چارچوب اولین سفر رسمی به آمریکای جنوبی پس از تصدی به سمت ریاست جمهوری، به کشورهایی سفر خواهد کرد که بسیاری در آنها نسبت به توان وی در ارائه کمک به آمریکای لاتین که روز به روز افکار استقلال طلبانه بیشتری پیدا می‌کند، تردید دارند.
 
در برهه‌ای که چین در حال دردست گرفتن ابتکار عمل در آمریکای لاتین است، چالش رئیس جمهور آمریکا در این سفر متقاعد کردن آمریکای لاتین نسبت به تعهد واشنگتن به در اولویت بودن این منطقه برای تجارت و سرمایه گذاری است. اوباما در حال حاضر درگیر مسائلی نظیر ناآرامی در خاورمیانه، بحران هسته‌ای ژاپن و مشکلات داخلی آمریکا است.

 این سفر اوباما همچنین در داخل آمریکا نیز تاثیرات سیاسی مهمی به همراه دارد.

کاخ سفید آمریکای لاتین را یک بازار پررونق برای کالاهای صادراتی رو به افزایش آمریکا و ایجاد شغل در آستانه انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری سال 2012 می‌داند.

نظرات بینندگان