arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۲۶ اسفند ۱۳۸۹

تقدیر آیت الله صافی از توکلی و مطهری به دلیل واکنش آنها به مکتب ایرانی

آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید از آقایان احمد توکلی و علی مطهری نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به دلیل موضع گیری در مقابل طرح مکتب ایرانی تقدیر و تشکر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید از آقایان احمد توکلی و علی مطهری نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به دلیل موضع گیری در مقابل طرح مکتب ایرانی تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، یکی از نزدیکان آیت الله صافی گلپایگانی در تماسی تلفنی، پیام تشکر این مرجع تقلید را به آقایان احمد توکلی و علی مطهری نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابلاغ کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی با انتقاد از ترویج و تبلیغ طرح مکتب ایرانی ، اینگونه سخنان را مغایر اسلام و آموزه های دینی و تلاش برای ایجاد تقابل میان ایران و اسلام عنوان کرده است.

لازم به ذکر است علی مطهری چند روز قبل در نطق میان دستور در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه "خود رئیس جمهور هم تکرار کرد که ایران یک مکتب است"، گفت: من نمی فهمم چه اصراری است که حرفها را بصورت مبهم بیان کنیم، از مکتب ایران سخن بگوئیم و بعد بگوئیم مقصود ما این است که ایرانیان بیشترین خدمت را به اسلام کردند، پس بیشترین مسئولیت را دارند. و بعد با برداشت نادرست و انحرافی از سخنان استاد مطهری در کتاب "خدمات متقابل اسلام و ایران" به مطالب این کتاب هم استناد کنیم.

دکتر علی مطهری اضافه کرد: این در حالی است که پیام آن کتاب این است که ایرانیان ملتی هستند که همواره در مقابل حقیقت تسلیم بوده اند و تعصب قومی و نژادی باعث نشد که از پذیرش اسلام سرباز زنند و همواره سربازان فداکاری در راه اسلام بوده اند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان این پرسش را مطرح کرد که "این کجا و ترویج مکتب ایران به جای مکتب اسلام که بوی تعصب نژادی از آن به مشام می رسد کجا؟!"

وی در بخش دیگری از سخنانش با توصیه ای به رئیس جمهورگفت: احمدی نژاد نباید مانند برخی روسای جمهور قبلی این اشتباه را مرتکب شود که نیروی حامی خود را ناشی از خود بداند.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه مردمی که از رئیس جمهور حمایت می کنند و در سفرهای استانی به استقبالش می آیند بدلیل این است که وی را در خط اسلام  و ولایت فقیه می دانند، گفت: در واقع احمدی نژاد جایگاه و نیروی خود را از اسلام و ولایت فقیه گرفته و اگر بر برخی مواضع خود اصرار ورزد این نیرو را از دست خواهد داد.

احمد توکلی دیگر نماینده تهران نیز درنامه ای سرگشاده به رئیس جمهور با اشاره مستند به سخنان احمدی نِژاد و انتقاد از تاکید بیش از اندازه وی بر ایران و ایرانیت خطاب به وی نوشت:" آقای دکتر احمدی نژاد، رئیس جمهور محترم؛ اخیراً در سخنرانی‌ها و گفتگوهای تلویزیونی جنابعالی گرایش جدیدی آشکار شده است که از جهات گوناگون سوال برانگیز و در خور توجه است.

ضرورت این توجه از حیث مقام ریاست جمهوری است که اکنون مسئولیت آن به دوش شماست. منظورم اصرار شما به حرف های ملی گرایانه ای است که ابزاری بودن آن بر هر اهل نظری آشکار است و غیراسلامی بودن آن نیز. این ادبیات شما هم وهن اسلام است و هم وهن تمدن ایران".
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمود
|
Germany
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۶
0
0
از آیت اله صافی گلپایگانی به خاطر
موضعگیری بحق تقدیر وتشکر می گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
0
0
مگه این آیت الله ها ایرانی نیستن که با مکتب ایرانی مخالفت میکنن؟ زنده باد ایران و ایرانی..........
نظرات بینندگان