arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۳ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

دیدار اوباما با رهبران یهودی درباره توافق هسته‌ای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهور آمریکا برای جلب حمایت از توافق هسته‌ای ایران و آمریکا با رهبران جامعه یهودی پشت درهای بسته دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل کاخ سفید اعلام کرد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قرار است روز سه‌شنبه با رهبران اصلی جامعه یهودی به صورت غیرعلنی دیدار و گفت‌وگو کند. توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 محور اصلی این نشست خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا به سختی تلاش می‌کند تا حمایت اقشار مختلف آمریکایی‌ها به ویژه قانون‌گذاران و یهودیان را از توافق هسته‌ای که اواسط ماه ژوئیه میان ایران و قدرت‌های جهانی حاصل شد جلب کند.

به گزارش دیلی میل، اوباما در ادامه این تلاش‌هایش قرار است روز چهارشنبه در دانشگاه آمریکن درباره برنامه جامع اقدام مشترک سخنرانی کند.

وی همچنین در هفته جاری دیداری جداگانه با برخی از نمایندگان کنگره خواهد داشت.

کنگره آمریکا تحت کنترل جمهوری‌خواهان قرار است ماه آینده درباره توافق هسته‌ای رأی گیری کند.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید ضمن اعلام نشست اوباما با رهبران گروه‌های یهودی در آمریکا، گفت: رئیس جمهور با ‌آمادگی کامل قرار است توضیح دهد که چرا معتقد است این توافق تاریخی نه تنها به نفع امنیت ملی آمریکا، بلکه به نفع نزدیک‌ترین متحدان واشنگتن در منطقه شامل اسرائیل است.

ارنست مشخص نکرد که رئیس جمهور آمریکا دقیقاً ‌قرار است با چه کسانی دیدار کند.

براساس این گزارش، همزمان با دیدار اوباما با جامعه یهودیان، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز به صورت آنلاین قصد دارد برای گروه‌های یهودی در شمال آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 سخنرانی کند.

لابی صهیونیستی آیپک که بزرگترین لابی حامی رژیم صهیونیستی در آمریکا محسوب می‌شود با این توافق مخالفت کرده‌اند. اما گروه‌های دیگر یهودی در آمریکا از توافق حمایت کرده و از اعضای خود در کنگره خواسته‌اند تا همانند آنها پشتیبانی خود از توافق هسته‌ای را اعلام کنند.

رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است در صورت مخالفت کنگره با توافق هسته‌ای آن را وتو خواهد کرد.

شورای امنیت سازمان ملل ماه گذشته با صدور قطعنامه‌ای این توافق را مورد تأیید قرار داد.
نظرات بینندگان