arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۸۷۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

جهانگیری: طرح تحول نظام بانکي آماده شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اول رئيس جمهور، حجم مطالبات معوق بانک‌ها را 90 هزار ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: اکنون طرح کاملي براي تحول در نظام بانکي تهيه شده است که با اجراي آن نظام بانکي متحول خواهد شد.

به گزارش مهر اسحاق جهانگيري روز سه شنبه گفت: رئيس جمهور به بنده و تعدادي از مسوولان اقتصادي دولت دستور ويژه داده است تا در خصوص موضوع معوقات بانکي و نيز رفع مسايل اين حوزه، طرحي تهيه و راهکارهاي مناسب پيش بيني شود.

به گفته جهانگيري، اکنون طرح کاملي براي تحول در نظام بانکي تهيه شده است که با اجراي آن نظام بانکي متحول خواهد شد.

وي خاطرنشان کرد: اکنون نظام بانکي کشور با ۹۰ هزار ميليارد تومان معوقات بانکي مواجه است که اگر بخشي از اين معوقات به نظام بانکي برگردد، تحول جدي در توليد و اشتغال ايجاد خواهد شد.

معاون اول رئيس جمهور اظهارداشت: يکي از انتظارات پس از رفع تحريم‌ها، حضور بانک‌هاي خارجي در ايران است که بر اين اساس، پيشنهادي وجود دارد که با نهايي و قطعي شدن آن، بانک‌هاي خارجي مي‌توانند با ۱۰۰ درصد سهام در مناطق آزاد و با سهام کمتر در ديگر مناطق کشور راه اندازي شوند.

معاون اول رئيس جمهور تصريح کرد: برخي تصور مي‌کنند مشارکت يا سرمايه گذاري‌هاي خارجي بايد مختص طرح‌هاي بزرگ اقتصادي يا واحدهاي برزگ اقتصادي نظير نفت و گاز و پتروشيمي که قدرت بازگشت را نيز دارد، انجام شود درحالي که صنايع کوچک و متوسط در اين خصوص بهتر نتيجه مي‌دهد.

وي گفت: بانک‌هاي خارجي نيز بيشتر تمايل دارند که به واحدهاي کوچک و متوسط در حد يک تا ۵ ميليون دلار تسهيلات دهند.

جهانگيري افزود: در واحدهاي بزرگ صنعتي با منابع بسيار کلان چند ميليارد دلاري تنها شاهد اشتغال ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر هستيم درحالي که در واحدهاي کوچک و متوسط با چند ميليون دلار سرمايه گذاري ۲۰۰ تا ۳۰۰ شغل ايجاد مي‌شود.
نظرات بینندگان