arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۹۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۸ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

عضو پیشین داعش: همگی گوشت جلو توپ بودیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از عوامل داعشی که از این گروه تروریستی جدا شده در دادگاهی در آلمان با اشاره به نکاتی از سفر به سوریه و برنامه‌های داعش، از نیروهایی مانند خودش با عنوان گوشت جلوی توپ یاد کرد.

به گزارش فارس، بر «ایوب بی»  27 ساله و «ابراهیم بی» که یک سال از وی کوچکتر است، به عنوان اعضای پیشین گروه تروریستی داعش چه گذشته است؟ نشریه آلمانی «اشپیگل» نوشت: این افراد خود را قربانیانی می‌دانند که با وعده‌های فریبنده به این گروه پیوستند اما هرگز برای این گروه نجنگیدند.

 دادگاهی در شهر سله آلمان از روز گذشته بررسی پرونده این 2 آلمانی تونسی ‌تبار را  که بهار 2014 برای پیوستن به داعش از ولفزبورگ به سوریه رفته‌اند، آغاز کرده است. اتهام این افراد عضویت در یک گروه تروریستی خارجی است. ابراهیم که برای خانواده‌اش دردسر درست کرده است از مشکلات روحی رنج می‌برد. وی می‌گوید که او و شماری دیگر را با وعده خودرو و زنانی که منتظر جنگجویان داعشی هستند، به سوریه کشاندند.

ایوب هم فرزند مشکل‌دار خانواده خود بوده است. وی از قمار شروع کرده و بعد از اینکه به کوکائین، ماری‌جوانا و الکل معتاد شده و پدرش وی را از خانه اخراج کرده است. ایوب در سال 2013 با فردی آشنا می‌شود که پیشتر برای عضویت در داعش به سوریه سفر کرده بود.

مبارز یا عامل انتحاری؟

در ادامه ضمن توضیح چگونگی سفر این افراد به سوریه، ایوب گفت که در سوریه وی باید تصمیم می‌گرفت که بجنگد و یا اینکه عامل انتحاری باشد.ایوب که با وعده آموزش تعالیم اسلام به سوریه رفته است، می‌گوید: «این موضوع کاملا شوکه کننده بود. من نمی‌خواستم خودم را منفجر کنم و تصمیم‌ گرفتم که مبارزه کنم.»

 ایوب همچنین می‌گوید که به او و دیگر افراد تعالیم نظامی داده می‌شد و مسایل دینی فقط دیکته می‌شدند. وی از این روش به عنوان شستشوی مغزی یاد می‌کند. «ما همگی گوشت دم توپ بودیم» این تعبیری است که وی از وضعیت اعضای داعش کرده است.

ایوب اینطور ادامه می‌دهد که در کمپ دیگری که برای آموزش رفته بودند، وی می‌گوید که برای چنین اقداماتی به اندازه کافی شجاع نیست و  آنها او را تهدید می‌کنند. با این حال او با خود سلاح حمل می کرده و یک نارنجک هم خریده بوده تا در صورتی که شکنجه شد، خود را منفجر کند. اواسط جولای وی به عراق می‌رود و همزمان در فکر فرار بوده است. وی در عراق راننده آمبولانس بود و سرانجام اواخر آگوست توانست فرار کند و به آلمان باز گردد.

سرانجام ایوب ژانویه 2015  در آلمان دستگیر می‌شود. وی می‌گوید:‌ «من با داعش ارتباطی نداشتم و نه جهادی هستم و نه سلفی.» ابراهیم هم می‌گوید:‌ «من از صمیم قلب متاسفم که به سوریه رفتم و این احمقانه‌ترین اشتباه من در طول زندگیم بود.» روند دادرسی به این افراد همچنان ادامه دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
0
0
گوشت جلوی توپ برای ...
نظرات بینندگان