arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

مبدع تنفس مصنوعی درگذشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر فارست برد مبدع آمریکایی اولین دستگاه تنفس مصنوعی مدرن در سن 94 سالگی درگذشت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، انجمن مراقبت های تنفسی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که فارست برد در منزل مسکونی خود در یکی از شهرهای ایالت آیداهو درگذشت.ابداع وی که ونتیلاتور ( تنفس دهنده) مدرن نام دارد جان افراد بیشماری را نجات داده است.

فرانک سالواتوره رییس این انجمن گفت: دکتر برد پیشتازی واقعی در طب تنفسی و مراقبت های ریوی بود.

دکتر برد که خلبان بود در نوجوانی هنری فورد و اورویل رایت را دیده بود و در طول عمر خود به عنوان خلبان هواپیمای دوربرد ارتش آمریکا در جریان جنگ جهانی دوم به تهویه مکانیکی علاقمند شد.

کنجکاوی وی به زمانی باز می گردد که در زمان پرواز با یک هواپیمای بمب افکن Junkers 88 با مشکل تنظیم کننده ای که در کابین خلبان برای انتقال اکسیژن به خلبانان آلمانی در ارتفاع بالا بکار می رود، روبرو شد. درس هایی که دکتر برد در حین ارتقای دستگاه یاد گرفت، در نهایت منجر به طراحی دستگاه Bird Mark 7 شد که انجمن مراقبت های تنفسی آمریکا آن را اولین دستگاه تنفس مصنوعی به منظور استفاده برای بیماران به شدت بدحال نامید.

پس از گذشت چند سال، این دستگاه جایگزین دستگاه های دست و پاگیر ریه مصنوعی شد که در بخش های بیمارستان های آمریکا و سایر کشورها به منظور درمان بیماری فلج اطفال مورد استفاده قرار می گرفت.

ابداع دستگاه Baby Bird وی که در سال 1970 معرفی شد، میزان مرگ و میر نوزادان دچار مشکلات تنفسی را به کمتر از 10 درصد رساند.
نظرات بینندگان