arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۲۶ اسفند ۱۳۸۹

وزیر ارشاد: اصل خانه سينما را قبول داريم

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي صبح امروز ـ 25 اسفند ماه ـ در آخرين جلسه هيأت دولت در سال 89 در جمع خبرنگاران گفت: ان‌شاء‌الله ايجاد سازمان سينمايي را در سال 90 محقق و عملياتي و اجرايي خواهيم كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي صبح امروز ـ 25 اسفند ماه ـ در آخرين جلسه هيأت دولت در سال 89 در جمع خبرنگاران گفت: ان‌شاء‌الله ايجاد سازمان سينمايي را در سال 90 محقق و عملياتي و اجرايي خواهيم كرد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، حسيني در گفت‌وگو با خبرنگاران با تشريح برخي از فعاليت‌هاي وزارتخانه متبوعش در سال 89 و اهم برنامه‌هاي اين وزارتخانه در سال 90 در حوزه‌هاي مختلف مرتبط گفت:در تلاش هستيم گروه‌هاي تئاتر شهرستاني را تقويت كنيم. هفته گذشته با بيش از 500 گروه تئاتر شهرستاني ديداري داشتيم و تلاش داريم كه از اين گروه‌ها حمايت كنيم. در زمينه موسيقي، كتاب نيز برنامه‌هاي خوبي داريم و درواقع تلاش مي‌كنيم فعاليت‌هايمان ارتقاء كمي و كيفي همراه با تنوع داشته باشد.

 وي با اشاره به برگزاري هفته فرهنگي در تاجيكستان و برگزاري نمايشگاه كتاب در افغانستان و فعاليت‌هاي فرهنگي اين وزارتخانه در خارج از كشور گفت: ان‌شاء‌الله اقداماتي كه در سال 90 انجام خواهيم داد بيشتر از سال 89 خواهد بود و هنرمندان نيز همت كنند و در اين ارتباط كمك كنند.

 وزير ارشاد در پاسخ به اين سوال كه آيا كاري بوده كه قصد داشتيم در سال 89 انجام دهيم و نتوانسته‌ايد و پيگيري آن را در سال 90 انجام خواهيم داد، گفت: بعضا اعتبارات لازم فرهنگي كه در جريان سفرهاي استاني به استان‌ها اختصاص داده شده محقق نشده است و انتظاراتي در اين ارتباط وجود دارد و اميدواريم كه بتوانيم در سال آينده آن را عملياتي و اجرايي كنيم و اين انتظارات را پاسخگو باشيم.

 وي درباره‌ي اظهارنظر اخير معاون سينمايي در مورد قانوني نبودن خانه سينما گفت: خانه تئاتر وجود دارد، خانه موسيقي هم وجود دارد و آنها همه دارند كار مي‌كنند، ما اصل خانه سينما را قبول داريم ولي افرادي كه در آنجا مشغول به كار هستند اساسنامه آن را ناديده گرفتند و آنها بايد بيايند و براساس اساس‌نامه‌اي كه شوراي انقلاب فرهنگي تدوين كرده، عمل كنند.

حسيني ادامه داد: آنها اين اساسنامه را تغيير داده‌اند درحالي‌كه آنها بايد براساس آن اساسنامه رفتار و عمل مي‌كردند.
برچسب ها: حسینی ، وزیر ارشاد
نظرات بینندگان