arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۱ - ۲۶ اسفند ۱۳۸۹

بیانیه آیت الله روحانی: آمریکا و آل سعود مسوول کشتار مردم بیگناه هستند

به دنبال کشتار اخیر مردم بیگناه بحرین وجنایتهایی که آل خلیفه و آل سعود نسبت به مردم بیگناه مرتکب شده اند، نمایندگان علمای بحرین با حضور در دفتر آیت الله روحانی در قم با ایشان دیدار کرده و ایشان را در جریان آخرین تحولات این کشور قرار دادند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به دنبال کشتار اخیر مردم بیگناه بحرین وجنایتهایی که آل خلیفه و آل سعود نسبت به مردم بیگناه مرتکب شده اند، نمایندگان علمای بحرین با حضور در دفتر آیت الله روحانی در قم با ایشان دیدار کرده و ایشان را در جریان آخرین تحولات این کشور قرار دادند .

به گزارش خبرگزاری انتخاب، درپی این ملاقات که بیش از یکساعت به طول انجامید آیت الله  سید صادق روحانی ، بیانیه ای را به زبان عربی و در محکومیت اعمال جنایتکارانه آل خلیفه و آل سعود صادر نمود که متن فارسی ان در پی می آید:


بسم الله الرحمن الرحیم


«و مَن یَقتل مؤمنا متعمدا فجزاؤه جهنم خالداً فیها و غضب الله علیه و لعنه و أعدّ له عذابا عظیما»؛ (نساء؛ آیه 93)

روزها و هفته‌هاست که دنیا شاهد حوادثی غم‌انگیز در بحرین، لیبی و یمن می باشد که بدون هیچ‌گونه شک و تردیدی، از خیانت رژیم‌های حاکم و مستبد، به منافع و آرمان‌های ملت های خود که تنها خواسته شان حیات کریمه انسانی می باشد، پرده برمی‌دارد (وَلَقد کرّمنا بنی آدم و حملناهم فی البرّ و البحر؛ اسرا؛ آیه 70) ؛ حوادثی غم‌انگیز که با سکوت و حتی توطئه های مشترک رژیم‌هایی همراه شده که سالها با دروغ و فریبکاری ادعای حقوق بشر سر می داده اند.

اکنون که نهضت‌های مردمی در تونس و مصر تا حدودی توانسته به اهداف اصلی خود نزدیک شود ، از خدای متعال می‌خواهیم آنها را در رسیدن به آرامش و ثبات واقعی، توفیق عطا نماید؛ اما موضوع دردناک در این ایام، صحنه‌های کشتاریست که بارزترین آن کشتار مردم بی‌دفاع در میدان لؤلؤ بحرین و سایر مناطق و محله‌های آن کشور ،توسط نیروهای نظامی عربستان سعودی و بحرین می باشد. این جنایت، اوج خیانت آل خلیفه و افرادی را نشان می‌‌دهد که در کشتار بی رحمانه مردم به این حکومت نامشروع کمک می‌کنند. بی‌شک مسئولیت این جنایات بر عهده مقامات آمریکا و آل سعود و تمام کسانی است که نسبت به این اقدامات وحشیانه‌ی چراغ سبز نشان داده‌اند.
آمریک و سایر همپیمانانش در عین حال که در عمل، همراه دیکتاتوری همچون قذافی هستند و فقط در حرف او را محکوم می‌کنند و مجال کشتار ملت را به او می‌دهند،اما در یمن و بحرین هم در حرف و هم در عمل از آن نظامهای مستبد حمایت کرده و به آنها کمک می‌رسانند؛ این اوج رذالت است و بدون شک سزای این خیانت خود را خواهند دید، چنانچه در حدیث شریف نبوی آمده است: «و حق علی الله عز و جل ان لا یبغی شیء علی شیء الا أذله الله و لو أن جبلا بغی علی جبل لهدّالله الباغی منهما» خدا همه آنها را به ذلت و خواری خواهد افکند.
مرجعیت دینی به همراه تمام آزادگان جهان، تنها چشم به ملت‌های منطقه دوخته است تا آلام و دردهای برادران و خواهران مسلمانشان آنها را به حرکت واداشته و برای مقابله با این اقدامات جنایتکارانه بانگ برآورند؛ چنان که در کویت، عمان و لبنان و سایر کشورها برای حمایت مردم بحرین به خیابانها آمده اند ،امیدواریم با ادامه این اعتراضات به خصوص در عربستان سعودی ،حاکمان خود را مجبور نمایند تا در سیاستهای خود تجدید نظر نمایند .
ما به خانواده‌های شهدای بیگناه بحرینی تسلیت می‌گوییم و برای شفای عاجل مجروحان دست به دعا برمی‌آوریم و مجددا استفاده از نیروهای مسلح در برخورد با شهروندان، و مددجستن از نیروهای مزدور برای مقابله با مردم بی‌دفاع را محکوم می‌کنیم و مسئولیت کامل این جنایت‌ها را متوجه کسانی می‌‌دانیم که از این نظام‌های فاسد حمایت و پشتیبانی کرده، به آنها یاری می‌رسانند.
«و من قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا»
صدق الله العلی العظیم

محمدصادق حسینی روحانی
11 ربیع الثانی 1432 هـ ق.
نظرات بینندگان