arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۲ - ۲۷ اسفند ۱۳۸۹

آیت الله وحید: يک عده مسلمان به دست يهود و نصاري کشته مي‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آيت‌الله العظمي وحيد خراساني با محكوم كردن جنايت صورت گرفته در بحرين و ليبي تاكيد كرد كه وظيفه همه كساني كه در زير پرچم اسلام هستند، اين است كه به اندازه قدرت‌شان به اين مظلومان کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ اين مرجع تقليد شيعيان جهان افزود: ‌مسئله‌اي که فعلاً مهم است اين است، آنچه واقعاً مورد تأثر است و بايد مؤمنين به يکديگر برسانند اين قضيه است، ظلمي که الان در «بحرين» مي‌شود، و نه تنها شيعه، مسلمانان بحرين، در اين هجومي که از دول بيگانه بر سر يک ملت بي پناه آورده‌اند، آسايش براي مسلمان باقي نمي‌گذارد، مصيبت قابل گفتن نيست. مصيبت اين است، يک عده مسلمان، يک عده مؤمن کشته مي‌شوند به دست يهود و نصاري.

چون حرف‌هاي ما همه برهاني است، هر کلمه‌اي که ما مي‌گوييم حجت داريم، و آن کلمه قابل تغيير نيست، ممکن است کسي بگويد آنهائي که آمده‌اند از آن دول مسلمانند، چه جور شما مي‌گوييد يهود و نصاري مردم بحرين را مي‌کشند، اين قضيه برهاني است.

وي ادامه داد: سؤال مي‌کنيم کداميک از اينها هستند که با رؤساي جمهور اروپا و امريکا رابطه دوستي ندارند؟ کسي از آنها هست که رابطه دوستي نداشته باشد؟ اين بالوجدان.

اما کبراي مسئله، قرآن «يا أَيّهَا الّذينَ آمَنُوا لا تَتّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النّصارى‏ أَوْلِياءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ وَ مَنْ يَتَوَلّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنّهُ مِنْهُمْ إِنّ اللّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظّالِمينَ» اي کساني که ايمان آورده‌ايد، تولي نکنيد با يهود و نصاري «بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ وَ مَنْ يَتَوَلّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنّهُ مِنْهُمْ» اين هم قرآن، به حکم وجدان و قرآن، يهود و نصاري مي‌کشند مسلمانان را در «ليبي» و در «بحرين»، و در همه آن ممالکي که اين مسلمانان براي احقاق حقشان قيام کرده‌اند.

اين مرجع تقليد گفت:‌ حالا مسئله‌اي که بهت آور است اين است، اين مطالب بايد رسيدگي بشود، بازيچه نيست، آن عده‌اي که دم از «حقوق بشر» مي‌زنند، اگر انشاء الله فرصتي پيدا کنم ثابت خواهم کرد، که اکثر جمعيت‌هاي مدعي حقوق بشر در همه ممالک متمدن، جمعيت‌هاي جنايت و خيانت به حقوق بشرند، نمونه‌اش اين است، که در اين قضايا ساکت شدند، بعد توجيه مي‌کنند چون اينها با هم معاهده دارند با هم اين لشکرکشي خارجي به بحرين نيست، طبق قوانين ملل است، اما اين قدر شعور ندارد، قوانين ملل شوراي همکاري براي اين است که اگر اجنبي به اين مملکت هجوم کرد، آن کسي که آن مملکت با او معاهده دارد به کمک بيايد، اين درست است، اما در اينجا خود ملت بحرين قيام کرده‌اند نه خارجي به بحرين حمله کرده، قهراً شوراي هماهنگي، شوراي هماهنگي دول نيست، شوراي هماهنگي چند خانواده است، يعني خانواده سلطنتي آن مملکت با خانواده اين مملکت با هم معاهده کردند که اگر ملت اين قيام کرد بر عليه اين خانواده، آن خانواده به کمکش بيايد و هکذا.

آيت‌الله العظمي وحيدخراساني تصريح كرد: اين است «حقوق بشر»؟ اين است آنچه بعضي غربيان ادعا مي‌کنند، که چون اينها معاهده دارند بنابراين حمله به بحرين از اين دول قانوني است، حمله به بحرين در صورت قيام مردم بحرين براي احقاق حق خودشان، اگر قانوني است، معني حقوق بشر اين خواهد بود که حقوق بشر يعني حقوق خانواده سلطنتي بحرين، حقوق خانوادگي آن مردک ليبي، حقوق خانوادگي آن خانواده‌اي که در آن مملکت همه ذخائر نفت را قرن‌ها مي‌چاپند و آن دارائي بين يک عائله تقسيم مي‌شود، اين است حقوق بشر؟! اين مظلوميت است، اين است که وظيفه همه مسلمين سنگين است.

وي افزود: ختم کلام، بيان رسول خدا است، و آن بيان اين است. «المؤمنون في تعاطفهم و تراحمهم کالجسد الواحد اذا اشتکي عضو واحد» واقعاً جان عالمي قربان يک هم‌چنين زباني.

اين مرجع تقليد ادامه داد: اي اهل ايمان در پاکستان، در هندوستان، در ايران، در ترکيه، هر جاي دنيا که مؤمني هست، «انما المؤمنون في تراحمهم و تعاطفهم بمنزلة الجسد الواحد اذا اشتکي منه عضو واحد تداعي له ساير الجسد» اگر يک عضو شکايت کند تمام بدن مضطرب مي‌شود، اگر اينچنين است، آن جوان پاک، با آن نيت پاک، آن هم به دست جنايتي که گفتني نيست، آنجور در خاک و خون در بحرين مي‌غلطد، و مؤمنين دنيا آسوده و راحت باشند؟!

وي گفت: وظيفه هر کس که زير پرچم اسلام است، اين است که به اندازه قدرتش به مردم مظلوم بحرين و غير آن کمک کند، آن هم چه مردمي؟ از چه مکاني؟ جائي که از آنجا در حديث مثل «سيد بحراني» حرکت کرد و زنده کرد روايات را، جائي که از آنجا مردي مثل «صاحب حدائق» برخاست و دوره فقه را در آن شدت، آنجور از اول طهارت تا آخر، به آن قوت استدلال تمام کرد، مردمي که وارث يک همچو کمالات و علومي هستند، آن هم با آن خلوص، با آن اخلاص، آن هم دعوت‌شان غير از احقاق حق، در مقابل يک عده يغماگر چپاولگر که هستي مردم را به کفار اروپا و امريکا معامله مي‌کنند.

آيت‌الله وحيدخراساني در پايان افزود: اميدواريم همه شما به هر وسيله‌اي «زيارت عاشورا»، آن «نماز استغاثه» براي حضرت زهرا (عليها سلام)، اينها را بخوانيد و به ديگران هم سفارش کنيد، کمکي که از ما ساخته است الآن اين است: «اللهم انا نشکوا اليک فقد نبينا و غيبة ولينا و کثرة عدونا و قلة عددنا و تظاهر الزمان علينا».
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAQ
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
0
0
سلام و درود خدا و ما شيعيان بر شما حاج آقا.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
0
0
کاش روحانیت معظم همواره چنین موضعگیری ها درقبال حوادث کشور خودمان نیز داشته باشند!
نظرات بینندگان