arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۳ - ۲۷ اسفند ۱۳۸۹
قذافی:

بنغازي عشق من است و با تفنگي آن را آزاد مي‌كنم/ تا ساعاتی دیگر، انقلابیون را می کشیم

معمر قذافي، رهبر ليبي در سخناني كه از تلويزيون رسمي ليبي پخش شد، با اشاره به دولت قطر اعلام كرد: ليبي كمك‌هاي زيادي به كشورهاي مختلف داشته است و امروز به علت پيدا شدن تعدادي "سگ و خائن" بر سر زبان‌ها افتاده‌ايم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معمر قذافي، رهبر ليبي در سخناني كه از تلويزيون رسمي ليبي پخش شد، با اشاره به دولت قطر اعلام كرد: ليبي كمك‌هاي زيادي به كشورهاي مختلف داشته است و امروز به علت پيدا شدن تعدادي "سگ و خائن" بر سر زبان‌ها افتاده‌ايم.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، رهبر ليبي انقلابيون اين كشور را متهم كرد كه خود را به شيطان فروخته‌اند و نه تنها قطر بلكه مصر و تونس را متهم كرد و اكثر انقلابيون را تروريست‌هايي توصيف كرد كه از افغانستان به ليبي آمده‌اند.

رهبر ليبي در تماس تلفني خود با اين شبكه تلويزيوني عنوان داشت: ليبي همواره جايگاهي بالا داشته و در راس جهان بوده است. ما تمامي افراد مسلح در شهر بنغازي را مواخذه و مجازات خواهيم كرد و تمامي آنها را نابود خواهيم نمود.

رهبر ليبي تاكيد كرد: اوضاع ليبي به وضعيت قبل از بحران بازخواهد گشت و اين "مسخره‌بازي" ادامه پيدا نخواهد كرد و ما اين "سبك‌بازي‌ها" را نخواهيم پذيرفت.

وي با هشدار به ملت ليبي مبني بر اينكه گروه‌هاي بسياري چشم طمع به ليبي دوخته‌اند و مي‌خواهند ملت ليبي را به گداهايي تبديل كنند كه از آنها گدايي كنند، گفت: آيا شما اين اهانت را مي‌پذيريد و به آن راضي مي‌شويد.

وي بار ديگر تهديد خود را تكرار كرد و گفت:‌ ما بار ديگر به شهر بنغازي حمله خواهيم كرد و خانه به خانه به دنبال سلاح خواهيم بود.

قذافي خطاب به انقلابيون تاكيد كرد: كساني كه سلاح خود را زمين بگذارند و سلاح‌هايشان را تحويل دهند، مورد عفو قرار مي‌گيرند.

وي بار ديگر كويت و قطر را متهم به خيانت كرد و كمك‌هايي را كه اين دو كشور به انقلابيون در بنغازي داده‌اند، محكوم نمود.

وي نسبت به وقايع كنوني ابراز تاسف كرد و گفت: بنغازي عشق من است و با تفنگي آن را آزاد مي‌كنم.

وي خطاب به افسران بنغازي كه با وي تماس گرفته و با گردان‌هاي وي همكاري كرده‌اند، گفت: شما افسراني آزاده هستيد. شما روي چشم من جاي داريد و فرزندان من هستيد.

رهبر ليبي بار ديگر به ملت اين كشور نسبت به استعمار خارجي هشدار داد و از آنها خواست به منظور حفظ وجهه،‌ آبرو‌، ناموس و شرف خود در برابر اين استعمار بايستند.

وي از خلبان‌هاي خود خواست تا خيانتكاران را محاصره و آنها را نابود كنند.

معمر قذافي ضمن تهديد جنگ بي‌امان عليه انقلابيون در بنغازي گفت: طي ساعات آينده نيروهاي ما انقلابيون را خواهند كشت و اين تلاش ما در بنغازي در پاسخ به درخواست‌هاي آزادگان بنغازي است.

وي عنوان داشت: ‌آنچه كه در كشور شاهد هستيم طرح استعماري غرب است كه آمريكا و كشورهاي اروپايي پشت آن قرار دارند.

رهبر ليبي تصريح كرد، نيروهايش به رويارويي با تمامي خطرها حتي اگر تمام جهان عليه ليبي بايستد، ادامه مي‌دهند.

وي گفت، انقلابيون كه عليه نظام تلاش كرده‌اند به دنبال آن هستند كه ليبي را به سومالي جديد تبديل كنند.

رهبر ليبي گفت: تمام كساني كه در خانه‌هايشان نشسته‌اند در امان خواهند بود. خيانتكاراني كه گريخته‌اند اگر مي‌خواهند نجات پيدا كنند بايد سلاح خود را تحويل دهند، در اين صورت تحت پيگرد قرار نمي‌گيرند.

معمر قذافي تاكيد كرد: مردم ليبي از تمامي شهرها به بنغازي خواهند رفت، بنغازي را نجات خواهند داد، خارجي‌ها را اخراج خواهند كرد و خيانتكاران را خواهند كشت.

قذافي نسبت به مواضع كساني كه مي‌گويند وي ملتش را مي‌كشد، ابراز تاسف كرد و گفت: اين اظهارات تنها يكسري دروغ‌پردازي‌ها است كه رسانه‌هاي ليبي آنها را منتشر مي‌كنند!

وي وعده داد كه پرچم‌هاي سبز را در تمامي مناطق بنغازي برافراشته خواهد كرد.

وي نسبت به مراجعه‌ ليبيايي‌ها در شرق به گروه‌هاي خارجي و كمك گرفتن از آنها ابراز تعجب كرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
0
2
اتمام خبر امضاء: ژول ورن ملل عرب معمر قصابی
نظرات بینندگان