arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۲۷ اسفند ۱۳۸۹

بازيگر مجموعه فيلم‌هاي «بتمن» درگذشت

«مايكل گوگ» بازيگر مجموعه فيلم‌هاي «بتمن» در سن 94 سالگي درگذشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«مايكل گوگ» بازيگر مجموعه فيلم‌هاي «بتمن» در سن 94 سالگي درگذشت.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا؛ «مايكل گوگ» بازيگر انگليسي كه مخاطبان بين‌المللي او را با نقش «آلفرد پني‌ورث» در فيلم‌هاي بتمن مي‌شناختند، روز گذشته پس از يك دوره بيماري در خانه‌اش بدرود حيات گفت.

اين بازيكن پيشكسوت در طول عمر 94 ساله‌اش، در بيش از 150 فيلم سينمايي و تلويزيوني به نقش‌آفريني پرداخت.

به گزارش رويترز، «تيم برتون» كارگرداني بود كه با انتخاب «گوگ» در نقش «آلفرد پني‌ورث» در فيلم‌هاي «بتمن» او را به شهرت بين‌المللي رساند.«‌مايكل كيتون» نقش اصلي اين مجموعه فيلم‌ها را بازي مي‌كرد.

«گوگ» همچنين در فيلم شناخته‌شده‌اي چون «آليس در سرزمين عجايب» و انيميشن «عروس مردگان» صداپيشگي كرده بود.

«بت‌من» يا مردخفاشي يکي از ابرقهرمان‌هاي دنياي کميک‌استريپ‌هاي شرکت دي‌سي کميکس است. چندين اقتباس تلويزيوني و سينمايي از داستان‌هاي اين ابرقهرمان کميک انجام شده‌است که مشهورترين آنها دو اقتباس «تيم برتون» هستند. فيلم‌هاي «بتمن» عبارتند از: «بتمن»، «بازگشت بتمن»، «بتمن براي هميشه»،«بتمن و رابين»، «بتمن آغاز مي‌کند» و «شواليه تاريکي بر‌مي‌خيزد».

در دو فيلم اول، «مايکل کيتون» در نقش «بروس وين» (بتمن) ايفاي نقش کرد و «تيم برتون» کارگرداني اين دو فيلم را برعهده داشت. در «بتمن براي هميشه»، «وال کيلمور» نقش «بتمن» را بازي کرد وکارگرداني اين فيلم برعهده‌ي «جوئل شوماخر» بود.

در فيلم «بتمن و رابين» کارگرداني برعهده‌ي «شوماخر» بود و «جرج کلوني» درنقش «بتمن» حضور يافت. در دو فيلم آخر يعني «بتمن آغاز مي‌کند» و «شواليه تاريکي»، «کريستين بيل» در نقش «بتمن» حضور يافته و «کريستوفر نولان» اين دوفيلم را کارگرداني کرده‌است.

قسمت سوم اين فيلم با عنوان «شواليه تاريکي برمي‌خيزد» كه در بخارست روماني مقابل دوربين خواهد رفت، كامل‌كننده‌ي دو قسمت قبلي خواهد بود و برخلاف آنچه پيش از اين گفته مي‌شد، در قالب سه بعدي ساخته نمي‌شود.

اين فيلم به‌زودي در نيواورلان كليد مي‌خورد و دو شركت فيلم‌سازي «برادران وارنر» و «دي.سي اينترتينمنت» تهيه و توليد آن را برعهده دارند. قرار است اين فيلن سينمايي در تاريخ 20 جولاي سال 2012 به اکران درآيد.
نظرات بینندگان