arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۲۷ اسفند ۱۳۸۹
"قلعه نويي را بهترين مربي ايران مي‌دانم"

کفاشیان: وزارت دارايي كمبود بودجه داشته كه 200 ميليون ما را بلوكه كرد تا به دایی بدهد

رييس فدراسيون فوتبال گفت: شايد وزارت دارايي با كمبود بودجه مواجه شده كه پيش از رسيدگي به اعتراض فدراسيون، بابت شكايت علي دايي 200 ميليون تومان از حساب ما برداشت كرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس فدراسيون فوتبال گفت: شايد وزارت دارايي با كمبود بودجه مواجه شده كه پيش از رسيدگي به اعتراض فدراسيون، بابت شكايت علي دايي 200 ميليون تومان از حساب ما برداشت كرده است.

به گزارش خبرگزاري انتخاب؛ علي كفاشيان در واكنش به برداشت 200 ميليون تومان از حساب فدراسيون توسط وزارت اقتصاد و دارايي گفت: شايد اين وزارتخانه با كمبود بودجه مواجه شده كه پيش از رسيدگي به اعتراض فدراسيون، بابت شكايت علي دايي 200 ميليون تومان از حساب ما برداشت كرده است. ما نسبت به راي صادرشده درباره شكايت دايي اعتراض كرديم و اميدوارم حداقل وقتي سرشان خلوت شد به اين موضوع رسيدگي كنند. فدراسيون در اين بحث روند منطقي خود را رفت اما طرف ديگر آنقدر منظم كارش را پيش برد كه در نهايت به برداشت پول از حساب فدراسيون منتهي شد. شايد شهرت و محبوبيت شاكي در سرعت رسيدگي به اين موضوع تاثيرگذار بوده است.

رييس فدراسيون كه در برنامه ورزش و مردم سخن مي‌گفت، با تاكيد بر اينكه برخوردها با تخلفات درفوتبال از جمله بحث تباني بايد سلسله مراتب لازم را در فدراسيون طي كند و تا وقتي حكمي صادر نشده هيچ گمانه زني از سوي هيچ مسئولي در فدراسيون صورت نگيرد، گفت: حجت الاسلام عليپور دبير ستاد منشوراخلاقي است كه از مسووليت‌هايش جمع كردن مدارك و اسناد لازم درباره اعتراض‌ها و تخلفات صورت گرفته در فوتبال است. لذا فكر نمي‌كنم او پيش از آنكه ستاد منشوراخلاقي به نتيجه مشخصي رسيده باشد و حكمي براي افراد مختلف صادر شده باشد اقدام به مصاحبه و گمانه زني درباره موضوعاتي از اين دست كند. در غيراينصورت چنين كاري اصلا درست نيست. فدراسيون تنها براساس مدارك و اسناد موجود اگر تخلفي ببيند سريعا با آن برخورد مي‌كند. اين موضوع‌ها در جلسات مربوطه براساس مستندات لازم رسيدگي مي‌شود.

كفاشيان با بيان اينكه انتخاب و توافق با سرمربي خارجي تيم ملي كاملا براساس برنامه‌هاي او خواهد بود در اين باره گفت: متاسفانه در فوتبال ما سليقه‌هاي زيادي وجود داشته و بعضا بر آن حاكم بوده است. بايد در اين فوتبال ضوابط حاكم شود. لذا انتخاب و توافق با سرمربي خارجي بر همين اساس است. مربيان خارجي با ما شوخي ندارند و اگر پس از يكسال آنها را اخراج كنيم، پول قرارداد 4 ساله را از ما مي‌گيرند.

وي افزود: بنده همچنان معتقدم اگر سرمربي براي تيم ملي انتخاب كرديم بايد از او حمايت شود و به وي فرصت دهيم. بعد از افشين قطبي هم خيلي‌ها در داخل فدراسيون و خارج معتقد بودند وقتي به جام جهاني صعود نكرديم بهتر است قطبي ديگر سرمربي تيم ملي نباشد. مهدي تاج (نايب رييس فدراسيون ) و خيلي‌هاي ديگر جزو اين افراد بودند اما ما در جلسه‌اي كه با هيات رييسه داشتيم به اين نتيجه رسيديم كه همه بايد از سرمربي تيم ملي حمايت كنند. شايد من هم از نظر شخصي با مربيگري قطبي مخالف بودم اما وقتي او هدايت تيم ملي را برعهده داشت بايد از او حمايت مي‌كردم.

كفاشيان گفت: البته انتخاب قطبي در شرايطي صورت گرفت كه فدراسيون مشكلات زيادي داشت اما با سليقه‌هاي گوناگون و فشار زيادي مواجه بوديم. سالها پيش اگر امير قلعه نويي را از سرمربيگري تيم ملي بركنار نمي‌كرديد و او همچنان به كارش ادامه مي‌داد قطعا شرايط تيم ملي از وضعيت فعلي بهتر بود. او و مربيان ايراني ديگر توانايي‌هاي زيادي دارند كه در قالب يك برنامه منسجم و منظم و در درازمدت مي‌توان جواب خوبي از اعتماد به آنها گرفت. ما نبايد با يك باخت مربي را پايين آورده و با يك برد او را بالا ببريم.

رييس فدراسيون فوتبال همچنين گفت: اگر قرار باشد از نظر شخصي‌ام يك مربي ايراني را براي تيم ملي انتخاب كنم، آن مربي اميرقلعه نويي خواهد بود.

به گزارش ايسنا، علي كفاشيان اظهار كرد: اگر قرار باشد با نظر شخصي‌ام يك سرمربي ايراني براي تيم ملي فوتبال بزرگسالان انتخاب كنم با شناخت و تجربه‌اي كه در اين چند ساله به دست آوردم آن شخص اميرقلعه نويي خواهد بود. من پس از تجربه و شناختم نسبت به مسايل مختلف در فوتبال، عملكرد اين مربي و مشورت‌هايي كه با او در زمينه‌هاي مختلف تيمهاي ملي در تمامي رده‌هاي سني داشتم او را انتخاب مي‌كنم. قلعه نويي واقعا از مربيان خوب، باهوش و توانمند فوتبال ماست.

كفاشيان همچنين با بيان اينكه هيچ اختلافي با نواب رييسش ندارد، گفت: ما در حال حاضر اختلاف خاصي با هم نداريم. البته همه حرف‌هاي ما درباره يك موضوع كه نبايد يكسان باشد. من واقعا از هر سه نواب رييس فدراسيون يعني مهدي تاج، عزيزالله محمدي و فريده شجاعي راضي هستم. هر سه آنها پس از بحث‌هاي متعدد درباره موضوعات مختلف در نهايت حرف آخر را به رييس فدراسيون واگذار مي‌كنند.

وي افزود: معتقدم محمدي و شجاعي واقعا در مسووليت‌هايشان خوب كار كردند. در حال حاضر ما رشد قابل قبولي در فوتبال بانوان داشتيم و در رده نوجوانان و جوانان يك رده بالاتر آمديم.

كفاشيان با اشاره به جدي شدن بحث حجاب درميان فوتباليست‌هاي مسلمان دنيا گفت: خوشحالم كه تحركات اسلامي در كشورهاي مختلف باعث شده بستر خوبي براي پذيرش حجاب بانوان فوتباليست در دنيا فراهم شود. سپ بلاتر رييس فدراسيون جهاني هرجا مي‌نشيند از بحث حجاب فوتباليست‌هاي زن مسلمان حمايت مي‌كند. او در آخرين سخنراني رسمي‌اش چنين موضعي داشت و سفير ايران در سوئيس هم پس از ملاقات با او به اين نكته اشاره كرد.
نظرات بینندگان