arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۷۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۲۷ اسفند ۱۳۸۹

سخنان احمدی نژاد در مورد برنامه های دولت در سال آینده

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص دستاور دهای دولت در سال 89 گفت: امروز در حال جهش‌های بزرگ در عرصه‌های گوناگون هستیم و می‌توان به طور قاطع گفت که هیچ قله‌ای از دسترس ملت ایران دور نیست به طوری که در بخش های مختلف از جمله صنعت ،فناوری های نوین و پزشکی ،متخصصین کشورمان از توان ساخت محصولات پیچیده برخوردار هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور گفت: امروز نگاه جهانیان به ملت ایران تغییر کرده است.

محمود احمدی نژاد که پنجشنبه شب در برنامه سفر بخیر شبکه 3 سیما حضور یافته بود با بیان اینکه امروز نگاه جهانیان به ملت ایران تغییر کرده است به برنامه های دولت در سال آینده اشاره کرد و گفت: سال آینده دولت موضوعات اشتغال، بانک، مالیات، بیمه، گمرک و ارزش پول ملی را در دستور کار دارد اینها طرح‌های تحولی است که در واقع موانع را از پیش پای اقتصاد باز می‌کند و باعث خواهد شد ملت ایران با سرعت به سمت پیشرفت حرکت کند.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص دستاور دهای دولت در سال 89 گفت: امروز در حال جهش‌های بزرگ در عرصه‌های گوناگون هستیم و می‌توان به طور قاطع گفت که هیچ قله‌ای از دسترس ملت ایران دور نیست به طوری که در بخش های مختلف از جمله صنعت ،فناوری های نوین و پزشکی ،متخصصین کشورمان از توان ساخت محصولات پیچیده برخوردار هستند.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به صدور قطعنامه‌های یک‌جانبه و تحریم‌های صورت گرفته علیه ملت ایران گفت: اوایل سال اعلام کردند که قصد دارند تحریم های فلج‌کننده علیه ملت ایران اعمال کنند که در پاسخ گفتم اینها هنوز ملت ایران را نشناختند ودر نهایت هم اقشار مختلف مردم متحد و یکصدا جواب تحریم‌های آنان را با دستاوردها و تلاش های خیره کننده خود دادند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در علم و فناوری توانسته است به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کند گفت: پرتاب موفقیت‌ آمیز کاوشگر به فضا با محفظه‌ای که باید موجود زنده را حمل کند به 120 کیلومتری خارج از جو و بازگشت سالم این کاوشگر به زمین، بیانگر اقتدار و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است.

رییس جمهور با تاکید بر این‌که ایران باید به قدرت بزرگ اقتصادی دنیا تبدیل شود تصریح کرد: همین‌طور که قدرت فرهنگی و سیاسی هستیم باید به قدرت اقتصادی، علمی، فناوری بزرگ نیز تبدیل شویم.

وی در ادامه با بیان این‌که امروز همه امکانات از جمله بهترین دانشگاه‌ها، اساتید، فناوران، جوان‌های با استعداد و منابع مالی در ایران برای جهش های بلندتر وجود دارد، گفت: فقط یکسری اشکالاتی در بخش اقتصاد وجود داشت که دست و پای مولدین و مبتکرانمان را بسته بود که دولت تصمیم گرفت این ساختارها را اصلاح کند و در این راستا هفت برنامه تهیه کرد و یکی از آنها اجرا شد که همان هدفمند کردن یارانه‌ها است.

رییس جمهور افزود: هدفمند کردن باعث شده است که سرمایه در بازارهای ایران به چرخش در آید و از طرفی دیگر تولید افزایش پیدا کند ملت ایران در اجرای قانون هدفمند کردن یارنه ها بسیار دقیق و هوشمندانه عمل کردند که جای تقدیر دارد.

 دکتر احمدی نژاد تصریح کرد:کشورمان با همت و هوشمندی ملت ایران در ریل اصلی قرار گرفته است .

وی اظهار داشت: امروز دستاورد فناوری‌های نوین دانشمدان کشورمان در سطح بالایی قرار دارد به گونه ای که در یک سال 3 هزار دستاورد به معاونت علمی و بنیاد نخبگان ارسال شده است اینها بیانگر آن است که خودباوری بوجود آمده و ترس‌ها ریخته است و بیانگر این موضوع است که ما در مسیر صحیح و با سرعت به سمت جلو در حال حرکت هستیم.

دکتر احمدی نژاد یکی دیگر از دستاوردهای دولت در سال 89 را ایجاد یک میلیون و 600 هزار شغل اعلام کرد و گفت: این یک تحول بزرگ در کشور است عده زیادی این اعداد را غیر قابل باور و محال می دانند در حالیکه با همت دولت این میزان اشتغال شکل گرفته و اسناد آن موجود است .

رییس جمهور به وجود اشکال ساختاری در اقتصاد و عقب‌افتادگی کشورمان در بخش اشتغال و مسکن اشاره کرد و گفت: عقب‌افتادگی در اشتغال را دولت برنامه‌ریزی کرد و امسال گام بلند اول را با ایجاد یک میلیون و 600 هزار شغل برداشت و برای سال آینده پیش‌بینی شده دو میلیون و پانصد هزار شغل ایجاد شود و به لطف خدا این خواهد شد.

رییس جمهور اولین دستاورد سفر را بزرگ شدن انسان‌ها و تغییر افق نگاه انسان دانست و اظهار داشت: کسی که سفر می‌کند و با دیگران ارتباط برقرار می‌کند و طبیعت، فرهنگ‌ها، جوامع، پیشرفت‌ها را می‌بیند افق نگاهش عوض می شود و یکی از دلایل نشاط و شادی آور بودن سفر این است که با تغییر افق نگاه ،مشکلات کوچک شده و همبستگی ملی و امید به آینده تقویت می شود.

وی با بیان اینکه سفر انسان ساز است و آثار و برکات فراوانی دارد، گفت: سفر ضمن این‌که موجب تقویت همبستگی و همدلی در کشور می شود توزیع ثروت و رونق اقتصادی را بدنبال دارد از این رو باید شرایط و امکاناتی فراهم شود تا همه مردم کشورمان بتوانند سفر کنند.
برچسب ها: احمدی نژاد ، دولت دهم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمود
|
Germany
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
0
0
چاخان ودروغ تاکی!
موگابه
|
Sweden
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
0
0
1) تولید کار کرده با این تفاوت که این قبیل کارها کارهای هدفمند شده ی بدون دستمزده برای مردم عادی و پر درامد برای سینه چاکان.
2) اگر ایران یک قدرت اقتصادی بزرگ بشه که حرف نداره. فقط اینها سر کار نباشند چون پولها را هپلی هپول میکنند بعد میگن پولها گم شدن. بعد یک کمیسیون تشکیل میدهند که دنبال نخود سیاه بگرده.
3) کشور را در مسیر اصلی منحرف به نابودی گذاشته
4) دستاورد سفر را بزرگ شدن انسان‌ها و تغییر افق نگاه انسان دانست که کاملا درسته. اول از خودت و دار و دسته دروغ گویت شروع کن

آهان داشت یادم میرفت فقط امیدوارم که در کاوشگر جاتون بشه و در 120 کیلومتری خارج از جو به کاوش ادامه بدین و به پای هم پیر شوید.

سال نو را به تمام ایرانیان شرافتمند تبریک و تهنیت میگم.
delpak
|
Romania
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
0
1
احمدی جان تورو به خدا یه دیقه پاشو برو بیرون یه چرخ بزن توی همون جمهوری ببین وضع مردم چیه،ببین بچه‌ها ی فقیر توی خیابان آدامس ،گٔل ،جوراب میفروشن،کتاب زیر بغل.....هر وقت اینها را نبینم بهت اعتقاد می‌کنم.
ناشناس
|
Japan
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
0
0
آقاجان روت نميشه بگيد چون من رئيس جمهور ايرانم نگاه خوب دنيا نسبت به ايران و ايرانی بد شده،در ضمن از کدام جهان پيشرفته حرف ميزنی؟ جهان پيشرفته مثل کی؟ نام ببر.واگراز فلک زده هائی مثل سومالی،جزايرقمرخانم، افغانستان،سريلانکاه، بنگلادش و امثالهم حرف ميزنی خوب معلوم است اينها مگسانند گرد شرينی.
نظرات بینندگان