arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
آسوشیتدپرس:

چرا حمایت سرلشکر فیروز آبادی از توافق هسته ای بسیار با اهمیت است؟

یک مقام نظامی ارشد ایران روز شنبه از موافقتنامه هسته ای تاریخی این کشور با قدرت های جهان (آمریکا، روسیه، فرانسه، چین، انگلیس و آلمان) برغم داشتن نگرانی هایی در مورد آن، حمایت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اصولگرایان با توافق هسته ای همراه می شوند

آسوشیتدپرس نوشت: یک مقام نظامی ارشد ایران روز شنبه از موافقتنامه هسته ای تاریخی این کشور با قدرت های جهان (آمریکا، روسیه، فرانسه، چین، انگلیس و آلمان) برغم داشتن نگرانی هایی در مورد آن، حمایت کرد.

به گزارش «انتخاب»، حمایت سرلشکر حسن فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران از موافقتنامه هسته ای این کشور یک تایید مهم به شمار می رود که می تواند زمینه ساز حمایت اصولگرایان از موافقتنامه ای است که تندروها با آن مخالفند.

سرلشکر فیروز آبادی در اظهاراتی که خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ( ایرنا ) آن را منتشر کرده است به 16 مزیت این موافقتنامه اشاره کرد.

وی با اذعان به نگرانی هایی که ارتش درمورد این موافقتنامه دارد تصریح کرد هم قطعنامه اخیر سازمان ملل متحد درباره این موافقتنامه و هم خود موافقتنامه از مزیت هایی برخوردارند که منتقدان، آنها را نادیده گرفته اند.

مجلس ایران و شورای عالی امنیت ملی این کشور که عالی ترین نهاد تصمیم گیرنده درباره مسائل امنیتی به شمار می رود قرار است طی چند روز آینده موافقتنامه به دست آمده بین تهران و قدرت های جهان را بررسی کنند.

ایران و شش قدرت جهان 14 ژوئیه به موافقتنامه ای دست یافتند که براساس آن تحریم ها علیه ایران در ازای اعمال محدودیت هایی بر فعالیت های هسته ای این کشور لغو خواهد شد.

تندروها حسن روحانی رئیس جمهور میانه رو ایران و همچنین مذاکره کننده هسته ای این کشور را متهم می کنند امتیازهای زیادی داده اند و در ازای آن امتیازهایی ناچیز دریافت کرده اند.

درهمین حال محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز شنبه گزارش موسسه علوم و امنیت بین المللی آمریکا را مبنی بر اینکه تصاویر ماهواره ای نشان دهنده ازسرگیری تلاش ها برای پاکسازی مجتمع پارچین پیش از بازرسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از آنجاست رد کرد.

ظریف تصریح کرد کار در پارچین به یک پروژه جاده سازی مربوط است و چنین ادعاهایی بی پایه و اساس است.

آمریکا پیشتر درمورد تاسیسات نظامی پارچین نگرانی هایی را مطرح کرده و مدعی شده بود مدارکی وجود دارد که نشان می دهد از این مرکز برای توسعه بخشی مهم از یک سامانه پرتاب سلاح هسته ای استفاده شده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی سال 2011 در گزارشی اعلام کرد اطلاعات به دست آمده نشان می دهد ایران برنامه تحقیقات تسلیحات هسته ای داشته که سال 2003 متوقف شده است.
نظرات بینندگان