arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴

سپاهان در نود پرسپولیس را برد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برنامه نود این هفته به موضوعات هفته گذشته فوتبال ایران پرداخت.

به گزارس ایسنا، برنامه نود این هفته ساعت 23:10 شب گذشته روی انتن شبکه سه رفت. در ابتدای برنامه عادل فردوسی پور توضیحاتی درباره تغییر در نحوه نظرسنجی برنامه و همینطور جوایز این نظرسنجی ارائه کرد.

سوال پیامکی برنامه

در سوال نظرسنجی برنامه این هفته به سبک برنامه 2014 از بینندگان نود خواسته شده بود تا نتیجه دیدار سپاهان و پرسپولیس را پیش بینی کنند. در نهایت نیز 54درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی رای به پیروزی سپاهان دادند.

باقریان: ساختار سپاهان ثبات دارد

اصغر باقریان، مدیرعامل باشگاه سپاهان به عنوان نخستین مهمان تلفنی برنامه روی خط آمد تا درباره برکناری خلیلیان و حضور خودش در باشگاه سپاهان صحبت کند. او در ابتدای صحبت های خودش اظهار کرد: ثبات به دو بخش تقسیم می‌شود، گاهی اوقات شما درباره ثبات مدیریت افراد صحبت می‌کنید اما بعضی وقتها درباره ثبات در سیستم و ساختار مدیریت صحبت می‌کنید. ساختار و سیستم باشگاه سپاهان همیشه ثبات دارد و فقط افراد مختلف در این سیستم مدیریت می‌کنند.

وی افزود: من با خلیلیان از قدیم دوست هستم، با توجه به اختلاف نظرهایی که میان او و هیئت مدیره رخ داد تصمیم بر آن شد که خلیلیان از مدیریت سپاهان کنار رود.

او در ادامه با بیان اینکه محرم نویدکیا شناسنامه سپاهان محسوب می‌شود، اضافه کرد: محرم بعد از اردوی ترکیه در تمرینات ما شرکت نکرده و هیچ کس هم با او صحبتی نکرده است، البته طبق نقل قولهایی که از او شنیده ایم متوجه شدیم او می‌خواهد مدتی استراحت کند تا دوباره به تمرینات بازگردد.

"ضربات ایستگاهی" مهمترین تاکتیک مربیان ایرانی

آنالیز این هفته برنامه نود به توجه مربیان ایرانی به ضربات ایستگاهی اختصاص داشت. در این آنالیز مشخص شد 14 گل از 30 گلی که در لیگ پانزدهم به ثمر رسیده حاصل ضربات ایستگاهی بوده است . این به این معنی است که 47 درصد گلهایی که دو هفته اخیر به ثمر رسیده، روی ضربات ایستگاهی بوده است، این در حالی است که این آمار 36درصد در لیگ چهاردهم و همین طور 35 درصد در لیگ سیزدهم بوده است. اما آمار ضربات ایستگاهی جام جهانی تفاوت زیادی با لیگ ایران دارد، به طوری که 17 درصد گلهای جام جهانی 2014 برزیل از روی ضربات ایستگاهی به ثمر رسیده است، این نشان می‌دهد مربیان ایرانی توجه ویژه ای به ضربات ایستگاهی دارند البته فوتبال ایران در این زمینه پیشرفت های خوبی هم داشته است.

آذرگون: نتوانستیم انتظارات قلعه نویی را مهیا کنیم

در بخش بعدی برنامه آذرگون سخنگوی باشگاه ملوان روی خط برنامه آمد تا درباره کناره گیری امیر قلعه نویی و همینطور حضور حمید استیلی توضیحاتی ارائه کند. او اظهار کرد: باشگاه ملوان نمی‌توانست انتظارات آقای قلعه نویی را براورده کند، بنابراین طی جلسه ای که با او داشتیم تصمیم گرفتیم که همکاری مان را ادامه ندهیم، بنابراین پس از کناره گیری امیر قلعه نویی، حمید استیلی را به عنوان سرمربی ملوان انتخاب کردیم.

ارتباط تصویری با سالگادو

در بخش دیگری از برنامه عادل فردوسی پور با میشل سالگادو ارتباط تصویری برقرار کرد تا او درباره حضور ستارگان فوتبال جهان در ایران توضیحاتی ارائه کند. سالگادو اظهار کرد: 6 شهریور ماه تیمش همراه با ستارگانی چون کاناوارو ، مارسل دسایی ، روبرتو کارلوس ، فیگو و ... به ایران سفر می‌کند تا به مصاف تیم منتخب ایران برود.

جلالی: حضور 2 بازیکن جوان روی نیمکت به جوانگرایی کمک می‌کند

مجید جلالی هم مهمان تلفنی برنامه بود. او در ابتدای صحبت های خود اظهار کرد: من پیشنهاد حضور 9 بازیکن روی نیمکت را به سازمان لیگ ارائه کردم تا از این طریق به جوانگرایی فوتبال ایران کمک کنیم البته فردوسی پور اعتقاد داشت این کار کمکی به جوان گرایی نخواهد کرد.

شمسایی: مربی خارجی باید از فوتسال ایران بزرگ تر باشد

وحید شمسایی، مربی- بازیکن تیم فوتسال تاسیسات دریایی، به استودیو برنامه آمد تا درباره قهرمانی تیمش در آسیا صحبت کند. او در این باره اظهار کرد: ما با تاسیسات خیلی زود به اهدافمان رسیدیم. البته ما تیم خوبی هم داشتیم و بازیکنان با تجربه در کنار جوان ها خوب کار کردند.

وی افزود: قبلا وقتی تیم های ایران وارد زمین مسابقه می شدند، لرزه بر تن حربفان می افتاد و به نوعی سه بر صفر پیش بودیم اما الان دیگر تیمی از فوتسال ایران نمی ترسد.

شمسایی خاطرنشان کرد: به من گفته بودند بازهای آسیایی کنکور تو محسوب می‌شود. خیلی سعی کردم عملکرد خوبی داشته باشم. خدارا شاکرم که به اهدافمان در این بازی ها رسیدیم. معتقدم اگر قرار است مربی خارجی بیاوریم باید از فوتسال ما بزرگ تر باشد.

نظرات بینندگان