arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۳ - ۲۸ اسفند ۱۳۸۹

روایت خبرنگار رویترز از شمشک و دامنه های برفی تهران

میترا امیری خبرنگار رویترز می نویسد: بر روی کوه های برفی که در بالای تهران قرار گرفته است، ایرانیان ثروتمند می توانند نگرانی های اقتصادی و مشکلات سیاسی را که در پایتخت به مانند مه غلیظی وجود دارد، پشت سر بگذارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
میترا امیری خبرنگار رویترز می نویسد: بر روی کوه های برفی که در بالای تهران قرار گرفته است، ایرانیان ثروتمند می توانند نگرانی های اقتصادی و مشکلات سیاسی را که در پایتخت به مانند مه غلیظی وجود دارد، پشت سر بگذارند.


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب، در حاشیه شمالی شهر تهران، تنها با یک ساعت رانندگی می توانید به رشته کوه های البرز برسید. در انجا، به نظر می رسید که زندگی از دنیا  و ترافیک ها و الودگی پایتخت و جمعیت 12 میلیونی اش به دور است.

ماریا که دانشجویی 26 ساله است می گوید: اینجا تنها مکانی است که می شود آزادی، انرژی و شادی پیدا کرد.

ماریا دوست دارد که به شمشک(یکی از مراکز تفریحی در نزدیکی تهران) هر هفته بیاید، البتته اگر بتواند از عهده ی پرداخت 24 دلار برای اسکی دربیاید.. چنین قیمت در کشورهایی اروپایی ارزان به حساب می اید.

جوانان ایرانی در لباس های مخصوص اسکی که بسیار گران می باشند دیده می شوند و انها هنوز اعتقاد دارند که ارزش خرج کردن را دارد و در واقع این ورزش را راهی برای خالی کردن انرژی می دانند.

وحید که دانشجویی 29 ساله است و در حال اسکی کردن با نامزدش می باشد گفت: این تنها جایی است که او برای فرار از محدودیتها می تواند بیاید.

گفتنی ست؛ این مراکز تفریحی در سال 1990 دوباره در ایران باز شدند.زیر ساخت های مراکز تفریحی اطراف تهران، توسط فرانسویان در قبل از انقلاب ریخته شده است.

هتل هایی که در این مناطق وجود دارد، بازسازی شده اند، اما هنوز با استانداردهای بین المللی فاصله دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب، یکی از فعالین اقتصادی گفت: به خاطر تحریم ها ، من ترجیح می دهم در ایران سرمایه گذاری نکنم! من یک هتل در سوئیس و یک هتل در اتریش دارم.

دامنه های کوه در اطراف تهران، توریست های خارجی را هم به خود جذب م یکند. یک توریست فرانسوی به نام لارنت کلاد می گوید: من خیلی از وجود چنین مکانی در ایران سورپرایز شدم.

وی که در حال نوشیدن چای بود گفت: اسکی در ایران تفریح است. البته نوشیدن چای بعد از اسکی، لذت بخش است.


مترجم: روح الله فقیهی
نظرات بینندگان