arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۲۸ اسفند ۱۳۸۹

توصيه هاي نوروزي وزير بهداشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر بهداشت گفت: دید و بازدیدهای نوروزی از سنت هاییست که موجب آرامش اعصاب می شود و از جنبه های سلامت روان است.

دکتر مرضیه وحید دستجردی در مصاحبه با تلویزیون در توصیه هایی نوروزی به مردم، تعطیلات نوروز را فرصت مناسبی برای اتخاذ روش زندگی سالم دانست و گفت: روزهای تعطیل نوروز بهترین فرصت است تا روزانه20دقیقه پیاده‌روی کنیم.

وی افزود: اگر نمی توانیم هر روز پیاده روی کنیم دست کم سه تا چهار روز در هفته روزی نیم ساعت پیاده‌روی را در برنامه خود بگنجانیم. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که بیشتر مردم در تعطیلات نوروز به سفر می روند، اضافه کرد: بهتر است مردم برای وعده بین راهی، غذای خانگی تهیه کنند و حتی الامکان در راه ها و رستوران های بین راهی از فست فودها به ویژه سوسیس و کالباس استفاده نکنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره نوشیدنی ها هم توصیه کرد: همواره نوشیدن آب توصیه می شود و به جای نوشابه‌های گازدار از دوغ استفاده کنید. وی اضافه کرد: نوشابه‌ها؛ گاز نیترات، مواد قندی، مواد افزودنی و نگهدارنده دارد که برای سلامتی مضر و بهتر است به جای آنها از آب، دوغ یا نوشیدنی‌های گیاهی استفاده شود. دکتر دستجردی همچنین توصیه کرد: اگر هر یک از ما روزی سه گرم معادل یک سوم قاشق چایخوری از مصرف نمک خود را کم کنیم، احتمال بالارفتن فشارخون50 درصد و خطر سکته‌های مغزی30درصد کاهش می‌یابد.

دستجردی همچنین چند توصیه رانندگی به مسافران نوروزی کرد و گفت: هنگام رانندگی حتما از کمربند ایمنی استفاده کنید؛ سبقت غیرمجاز نگیرید و با تلفن همراه هم صحبت نکنید تا ایمن و سالم به مقصد برسید.
نظرات بینندگان