arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۵۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۰ - ۲۸ اسفند ۱۳۸۹

قرضاوي: قیام مردم بحرين،‌ فتنه است!

شيخ يوسف قرضاوي که پيش از اين بارها تاکيد کرده بود تظاهرات ملت‌ها جهاد در برابر ظلم و فساد است، اين بار در موضعي کاملا متناقض با گذشته و همسو با عربستان سعودي، انقلاب ملت بحرين را فتنه توصيف کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شيخ يوسف قرضاوي که پيش از اين بارها تاکيد کرده بود تظاهرات ملت‌ها جهاد در برابر ظلم و فساد است، اين بار در موضعي کاملا متناقض با گذشته و همسو با عربستان سعودي، انقلاب ملت بحرين را فتنه توصيف کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از شبكه العالم، شيخ يوسف قرضاوي رييس اتحاديه علماي مسلمان، در خطبه‌هاي نماز جمعه دوحه پايتخت قطر، اظهار داشت: رويدادهاي بحرين انقلاب يک ملت نيست، بلکه انقلابي طايفه‌اي و فرقه‌اي است و با آنچه که در مصر، تونس و ليبي روي داده است، شباهتي ندارد.

وي با تاکيد دوباره بر اينکه انقلاب بحرين با ديگر انقلاب ملتهاي عربي تفاوت دارد، افزود: چهار انقلابي که در تونس، مصر، يمن و ليبي شاهد بوديم، همگي انقلاب ضد حاکمان ظالم بود.

قرضاوي خاطرنشان کرد: در جريان انقلاب مصر همه اقشار مختلف مصر از جمله مسلمان، مسيحي؛ زن، مرد، پير و جوان و اهل دين و دنيا همگي به خيابانها ريختند.

اين ادعا درحالي مطرح مي شود که در جريان انقلاب ملت بحرين عليه رژيم حاکم اين کشور در اعتراض به تبعيض‌ها و سياست‌هاي ظالمانه اين رژيم، اقشار و گروه‌ها و حتي احزاب مختلف سياسي از شيعيان و اهل تسنن حضور دارند.

در همين راستا، درحاليکه نظاميان سعودي پا به پاي نيروهاي امنيتي بحرين در حال کشتار مردم بحرين هستند، رسانه‌ها و مقامات سعودي و عربي، هدف از اعزام اين نيروها را حفظ امنيت عنوان کرده‌اند.

قرضاوي در ادامه اين خطبه‌ها مدعي شد که تظاهرات در ميدان لؤلؤ مسالمت آميز نيست.

اين درحالي است که با وجود بايکوت شديد خبري، به اذعان همه شاهدان و ويديوها و تصاوير منتشر شده از تظاهرات مردم بحرين، انقلاب اين ملت از همان آغاز کاملا مسالمت آميز بوده است.

در همين حال، بان كي مون،‌ دبيرکل سازمان ملل متحد، درباره اقدامات خشونت‌آميز نيروهاي امنيتي و پليس بحرين ضد شهروندان بي‌دفاع و امدادگران و پزشکان اين کشور ابراز نگراني کرد.

بان کي مون با هشدار درباره اقدامات خشونت آميز نيروهاي امنيتي بحرين عليه تظاهرکنندگان، اين اقدامات را نقض قوانين بين المللي برشمرد.

بان کي مون در تماسي تلفني با پادشاه بحرين از گواتمالا گفت: چنين اقداماتي به منزله نقض گسترده قوانين بين المللي و حقوق بشر است.

همچنين گزارش شده كه نيروهاي رژيم بحرين دومين پزشک بيمارستان السلمانيه در منامه پايتخت اين کشور را بازداشت کردند.

به گزارش روزنامه "الوسط" بحرين، نيروهاي امنيتي "محمود اصغر" پزشک متخصص کودکان در مجتمع درماني السلمانيه را بازداشت کردند.

پيش از اين نيروهاي امنيتي بحرين در حمله به بيمارستان السلمانيه "علي عيسي العکري" پزشک جراح را از اتاق عمل اين بيمارستان بازداشت و به محل نامعلومي منتقل کردند.

روزنامه الوسط بحرين به نقل از منابع آگاه گفت: اوضاع در مجتمع درماني السلمانيه بحراني است، زيرا نيروهاي بحريني پس از حمله به ميدان لؤلؤ در روز چهارشنبه 16 مارس ، به اين مجتمع درماني حمله ور شدند و آن را به پادگان نظامي تبديل کردند.

اين منابع خاطرنشان کردند که شمار زيادي از نيروهاي امنيتي و نظامي با صورت‌هاي پوشيده اطراف اين بيمارستان مستقر هستند.

به گفته اين منابع، 80 پزشک کويتي در تلاش هستند تا به همراه کاروان‌هاي پزشکي وارد بحرين شوند اما مسوولان بحريني به‌رغم درخواست‌هاي متوالي کميته بين المللي صليب سرخ، تاکنون اجازه ورود به آن‌ها را نداده‌اند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
0
2
چه مد شد اين كلمه فتنه !
محمود
|
Germany
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
0
2
چطور است ایران معترضان خودرا فتنه می نامدوشما معترضان بحرینی
را فتنه می نامید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
0
0
سلام من هم به نظرم رسید که ظاهرا تظاهرات چندان هم مسالمت آمیز نبوده زیرا اگر این طور می بود به گزارش خود انتخاب یک سرباز سعودی چطور کشته شده ؟ قتل هم مسالمت آمیزش عجیب است.!
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
1
0
قرضی جان، ای عاشق خسته دل ، مطمئنی که پرت و پلا نميگی؟ عشق پيری گر رسد سر به رسوائی زند. ای وهابی نامرد ديوانه انشاءالله بزودی به جهنم ابدی روانه ميشوی ای مزدور و ای دشمن پيامبر ص و اهل البيت ع .
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
0
1
اگر امکانش هست سران فتنه شون رو هم معرفی کنید
اللهم عجل لولیک الفرج
نظرات بینندگان