arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

حذف پوشه از صدور گذرنامه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرطرح خدمات الکترونیک انتظامی از مکانیزه شدن فرایند اخذ گذرنامه به دو شیوه فروش (اینترانتی و اینترنتی) در تهران خبر داد و گفت: فرایند اقدامات مربوط به حذف فرم و پوشه به زودی در تمام دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی سطح کشور به اجرا در می آید.

به گزارش ایسنا، محمود رحیم زاده مدیر طرح خدمات الکترونیک انتظامی دراین زمینه تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا مقرر شد، فرم و پوشه گذرنامه از فرایند اخذ گذرنامه حذف و روش مکانیزه به دو شیوه فروش اینترانتی و اینترنتی جایگزین آن شود.

وی با بیان اینکه این طرح از روز شنبه 10 مرداد ماه جاری و فعلاً در شهر تهران اجرایی شده است، تصریح کرد: فرایند اقدامات مربوط به حذف فرم و پوشه به زودی در تمام دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی سطح کشور به اجرا در می آید.

مدیر طرح خدمات الکترونیک انتظامی با بیان اینکه استفاده از فرم و پوشه گذرنامه از چرخه کار دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی حذف شده و خرید و فروش آن به شیوه قبلی ممنوع است، گفت: در صورتی که افرادی قبلاً مبادرت به خرید فرم و پوشه به روش قبل کرده باشند از 10 مردادماه حداکثر به مدت 10 روز فرصت داشتند تا با مراجعه به دفاتر نسبت به ثبت خود اقدام کنند، بدیهی است بعد از تاریخ مزبور به هیچ وجه امکان ثبت نام وجود نخواهد داشت.

رحیم زاده با بیان اینکه در مدت ارائه خدمت 10 روزه، هزینه خدمت همان تعرفه قبلی به میزان 19 هزار و 200 تومان است، خاطرنشان کرد: هزینه صدور فرم گذرنامه جدید که متضمن شناسه الکترونیک است از طریق اینترنت یا اینترانت برای متقاضیان گذرنامه 1000 تومان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: فروش فرم و شناسه الکترونیکی توسط دفاتر از طریق اینترانت در محاسبات مالی شرکت به میزان ثبت تعداد تقاضای گذرنامه منظور خواهد شد.

مدیرطرح خدمات الکترونیک انتظامی، خاطرنشان کرد: مبلغ دریافتی برای ارائه خدمت گذرنامه جمعاً 23هزار و 500 تومان است که از این میزان، 5000 تومان آن بابت هزینه جلد گذرنامه، 4360 تومان برای هزینه پست و مبلغ 14140 تومان بابت حق السهم شرکت و دفاتر بدون کسر ارزش افزوده می باشد.

وی ادامه داد: سهم دفتر از تعرفه ارائه خدمت به همان میزان قبلی و مصوبه سازمان حمایت از سوی شرکت محاسبه و پرداخت خواهد شد و نستب به تعرفه فعلی تغییری نخواهد داشت.

رحیم زاده درباره نحوه خرید شناسه اینترانتی در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی، گفت: کاربر دفاتر با ورود کد ملی می تواند برای متقاضی فرم و شناسه مورد نظر را از سایت داخلی Epolice.ir خریداری کند.

وی با بیان اینکه هزینه تهیه فرم گذرنامه از طریق اینترانت، 1000 تومان است که دفاتر از متقاضی دریافت می کند، بیان داشت: پس از انجام خرید، فرم مزبور پرینت گرفته شده و در اختیار متقاضی قرار می گیرد تا نسبت به تکمیل اطلاعات فردی اقدام کند و از سوی دیگر سایر مراحل برابر روال قبل انجام می شود.

مدیرطرح خدمات الکترونیک انتظامی، خاطرنشان کرد: هزینه هر برگ پرینت فرم گذرنامه 200 تومان بوده و چنانچه فرم مزبور به صورت پشت رو در یک برگ پرینت شود، هزینه آن 300 تومان است؛ فرم مزبور بعد از اتمام مراحل انجام کار همانند سایر مدارک گذرنامه، به متقاضی تحویل داده می شود.

براساس گزارش سایت پلیس، رحیم زاده درباره نحوه خرید شناسه اینترنتی در دفاتر، گفت: متقاضیان گذرنامه می توانند از طریق سایت اینترنتی Epolice.ir مبادرت به خرید فرم و شناسه الکترونیکی گذرنامه کنند، سپس شناسه خریداری شده به همراه فرم گذرنامه توسط متقاضی پرینت شده را جهت انجام اقدامات لازم به کاربر دفتر تحویل دهند؛ در صورتی که متقاضی فرم و شناسه را از طریق اینترنت خریداری و به دفتر ارائه دهند، دفتر مبلغی بابت فرم و شناسه از وی دریافت نخواهد کرد.
نظرات بینندگان