arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

با این آسانسور تا فضا می روید

مهندسان یک شرکت کانادایی ساخت یک آسانسور فضایی را مطرح کرده اند که در صورت نهایی شدن، انقلابی در ایده های مربوط به حوزه سفرهای فضایی در اطراف زمین ایجاد می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در دنیای سفرهای فضایی نخستین گام همواره پرهزینه ترین بخش به شمار می آید و آن چیزی نیست جز جدا شدن از زمین و خروج از اتمسفر.
 
با این آسانسور تا فضا می روید


به تازگی مهندسان شرکتی در کانادا به نام Thoth Technology ایده ساخت آسانسور فضایی را در آمریکا به مرحله ثبت اختراع رسانده اند که پیش بینی می شود در صورت نهایی شدن، فرآیند انتقال فضانوردان به مدار زمین را با صرف هزینه ای به مراتب کمتر ممکن سازد.
این آسانسور فضایی که ۲۰ کیلومتر ارتفاع خواهد داشت در واقع یک سازه فضایی قابل انعطاف است که با استفاده از آن تا ۳۰ درصد در مصرف سوخت صرفه جویی می شود.
 
از آن گذشته ایده استفاده از این آسانسور انعطاف پذیر به عنوان کلاس جدیدی از ماهواره ها مطرح شده است.
 
قطر ساختار استوانه ای شکل این آسانسور ۲۳۰ متر است که در رأس آن یک یا چند عرشه در نظر گرفته شده است. از طریق این عرشه ها امکان پرتاب محموله های مختلف به فضا وجود دارد.
 
طراحان این سازه آن را به گونه ای ارایه کرده اند که با برخورداری از دیوارهای مستحکم و در عین حال انعطاف پذیر، واکنش مناسبی نسبت به تکانهای محیطی داشته باشد.
 
مهمترین کاربرد این سازه فوق عظیم پرتاب فضاپیماها خواهد بود. رأس این آسانسور فضایی به عنوان سکویی جهت پرتاب فضاپیماها و همچنین فرود آنها و در عین حال مکانی برای سوخت گیری مجدد راکت ها به کار گرفته خواهد شد.
 
توسعه تحقیقات علمی، ارتباطات و گردشگری از دیگر عملکردهایی است که برای این پروژه در نظر گرفته شده است.
نظرات بینندگان