arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

بایدها و نبایدها در سفر به ژاپن

قوانین حاکم در ژاپن، کشوری با آیین باروک و سنت های کهن، حتی بر دل مسافرانی که بارها به این کشور سفر کرده اند هم لرزه می اندازد. اما نیاز نیست نگران باشید درصورتی برای رعایت این موارد مهم تلاش کنید برای ژاپنی ها با ارزش است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«یوکوای هارا» راهنمای تور در توکیو و کسی که کاملا به این قوانین آشناست در این باره می گوید: مردم ژاپن به راحتی متوجه می شوند که کسی از فرهنگ متفاوتی وارد این کشور شده است. اگر صادقانه تلاش کنید تا این قوانین را یاد بگیرید از شما سپاسگزار خواهیم بود و اشتباهایتان را نادیده می گیریم.
در حال حاضر پالاس هتل توکیو یک سری سمینار راجع به قوانین شخصی در ژاپن برگزار کرده که به مسافرانی که برای تجارت و یا تفریح وارد این کشور می شوند کمک می کند تا به اشتباه نیفتند.
«ای هارا» ۵ مورد از این اشتباهات رایج را برای ما شرح داده و به ما می گوید چه باید بکنیم؟

۱- کارت ویزیت

کار ت ویزیت هر شخصی نمایانگر خصوصیات آن شخص است در ژاپن با هر دو دستتان کارت ویزیت ر ا بگیرید و یا به کسی کارت ویزیت بدهید و قبل از کنار گذاشتن آن به آن نگاه کنید.

۲- سوشی

برای اینکه برنج نوعی سوشی موقع خوردن از هم نپاشد، سوشی را وارونه بگیرید و از قسمت ماهی آن داخل سس سویا بزنید فقط خیلی کم این کار را انجام دهید چون در غیر این صورت آشپز از دست شما دلخور می شود.

۳- قاش های چوبی:
قاشق های چوبی را به صورت عمودی داخل کاسه برنج نگذارید. از نظر بودایی ها قراردادن عمودی قاشق به این معناست که شما این غذا را به یک مرده تعارف می کنید. در عوض قاشق ها را افقی روی لبه کاسه و یا روی ظرف سرامیکی مخصوص این کار قرار دهید.

۴- کیمونو:

به هنگام اقامت در یک مهماخانه سنتی در ژاپن یک دست یوکاتا (کیمونوی نخی سبک) به شما داده می شود. وقتی که می خواهید این کیمونو را بپوشید مطمئن شوید که لبه چپ آن روی لبه راست قرار گرفته است به این دلیل که کیمونوی مردگان را از راست به چپ می بندند.

۵- ورود به خانه

ژاپنی ها بیشتر اوقات از مهمانان خود توقع دارند که قبل از ورود به منزلشان کفش ها را از پا در بیاورند اگر موقع درآوردن کفش پایتان را روی زمین بگذارید آلودگی و کثیفی را با خود به داخل خانه برده اید و این یعنی بی احترامی به میزبان.

ساعت24
برچسب ها: ژاپن ، گردشگری ، کیش ، بلیط کیش
نظرات بینندگان