arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۱ - ۲۹ اسفند ۱۳۸۹

پرواز جنگنده های قطري بر فراز ليبي/ قطر هم وارد جنگ شد

شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد : چهار فروند هواپیمای قطری بر فراز لیبی به پرواز در آمده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد : چهار فروند هواپیمای قطری بر فراز لیبی به پرواز در آمده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب؛ از سوی دیگر، یک مقام نظامی ارشد آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد هواپیماهایی از قطر درحال حرکت به طرف موقعیتی در نزدیکی لیبی هستند تا در عملیات نظامی غرب علیه لیبی مشارکت داشته باشند.

مایک مولن رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت نیروها و هواپیماهایی به ویژه از قطر درحال حرکت به طرف لیبی هستند تا در عملیات نظامی علیه این کشور مشارکت کنند .

سخنان نخست وزیر قطر

شیخ حمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر قطر گفت این کشور در عملیات نظامی برضد نیروهای سرهنگ معمر قذافی رهبر لیبی مشارکت خواهد کرد. وی افزود اتحادیه عرب خواستار مداخله غرب در لیبی نشد بلکه از سازمان ملل خواست در این کشور مداخله کند.

نخست وزیر قطر در عین حال ماهیت مشارکت کشورش در این عملیات را مشخص نکرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوحه، خبرگزاری قطر نیز پس از این اظهارات شیخ حمد بن جاسم اعلام کرد هواپیماهای قطری در ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی طبق قطعنامه 1973 شورای امنیت که بعد از رویکرد اتحادیه عرب در این خصوص ایجاد شد، مشارکت خواهند کرد.

این خبرگزاری به جزئیات بیشتر اشاره نکرد. شیخ حمد در گفتگو با شبکه الجزیره خاطرنشان کرد قطر در اقدام نظامی مشارکت خواهد کرد زیرا لازم است کشوری عربی با هدف متوقف کردن حمام خون در لیبی دست به چنین اقدامی بزند.

شیخ حمد با اشاره به این که ای کاش کشورهای عربی اقدام به ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی می کردند ابراز امیدواری کرد کشورهای عربی در آینده با تدوین ساز و کاری در اتحادیه عرب بتوانند چنین ماموریتهایی را انجام دهند. از سوی دیگر لوران تیسیر سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه امروز یکشنبه اعلام کرد قطر تصمیم گرفته است چهار فروند هواپیمای جنگی خود را در ماموریت ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی مشارکت دهد.

تیسیر در کنفرانسی مطبوعاتی در وزارت دفاع فرانسه، تصمیم قطر برای به پرواز دراوردن چهار هواپیما در آسمان لیبی را مسئله ای سرنوشت ساز توصیف کرد که نشان دهنده مشارکت طرفهای عربی در این عملیات است. این سخنگو خاطرنشان کرد مداخله نظامی در لیبی فقط یک هدف را دنبال می کند و آن محافظت از غیرنظامیان لیبی در برابر سرهنگ قذافی است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
نظرات بینندگان