arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی

"ایران با سفر «محمود عباس» مخالفت کرده است"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در گفت‌وگویی با وبگاهی فلسطینی اعلام کرد ایران با سفر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت کرده است.

به گزارش فارس، «حسین شیخ الاسلام» مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی  ایران در گفت‌وگویی با وبگاه خبری «الرساله» فلسطین اعلام کرد تهران درخواست «محمود عباس» (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را برای سفر به ایران رد کرده است. وی افزود اینکه رهبران سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» اعلام کردند سفرعباس در ماه اکتبر خواهد بود و تماس‌ها برای اتمام مقدمات این سفر ادامه دارد، صحت ندارد.

شیخ‌الاسلام سه‌شنبه (دیروز) تصریح کرد: آنها بیشتر از یک بار خواستار سفر به ایران بودند و ما تا این لحظه نپذیرفته‌ایم، آنها اخیرا درخواست خود را تکرار کردند و ما پاسخ مثبت نداده‌ایم.

وی افزود: ایران مُصِر به ادامه حمایت از خط مقاومت و اعضای مقاومت است و هیچ طرفی در جهان نخواهد توانست دوستی میان تهران و مقاومت که حماس در مقدمه آن قرار دارد را از بین ببرد؛ روابط ما با حماس استراتژیک است.

شیخ‌الاسلام در ادامه وجود هرگونه اختلافی با حماس را تکذیب کرد و گفت: طرفین (ایران و حماس) اختلافات درباره سوریه را کنار گذاشته‌اند و ما از هر سفر رهبران حماس استقبال می‌کنیم. (زمان) سفر هیأت حماس به تهران مشخص نیست و مقدمات لازم برای آن انجام نشده اما در هر حال از آن استقبال می‌کنیم.

در همین راستا شیخ‌الاسلام برخی سخنان درباره وجود تنش میان تهران و جهاد اسلامی را کذب محض و افترا خواند و تاکید کرد اینها به هیچ وجه صحت ندارد.

وی علت کم شدن حمایت مالی ایران از مقاومت را «تنگی مالی» اعلام کرد که ایران با آن روبرو شد اما افزود تهران در این راه برای آینده از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

شیخ الاسلام همچنین این موضوع را که ایران با تسویه سیاسی و به رسمیت شناختن اسرائیل موافقت کرده ، به شدت تکذیب کرد و گفت: شاید همین یکی از دلایلی باشد که ما با به عدم برقراری رابطه با تشکیلات خودگردان سوق می‌دهد. تهران در هنگام مذاکرات هسته‌ای با 5+1 مورد فشارهایی قرار گرفت که یکی از آنها قطع روابط با مقاومت و نیز کنارگذاشتن پرونده‌های سوریه و یمن بود اما ایران نپذیرفت. دلیل همه این فشارها، موضع ما در قبال اسرائیل بود؛ ما تاکید می‌کنیم که وجود هر اسرائیلی بر این دنیا را نمی‌پذیریم.
نظرات بینندگان