arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۰

حمایت سوریه از ورود نیروهای عربستان سعودی به بحرین

نظامیان کویتی با هدف کمک به رژیم دیکتاتوری آل خلیفه در سرکوب مردم بی دفاع بحرین به نظامیان سعودی و اماراتی پیوستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نظامیان کویتی با هدف کمک به رژیم دیکتاتوری آل خلیفه در سرکوب مردم بی دفاع بحرین به نظامیان سعودی و اماراتی پیوستند.

برگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه نوشت: نظامیان کویتی در چارچوب سپر جزیره وارد بحرین شده اند، این توافقنامه میان رژیمهای دیکتاتوری و وابسته شش کشورهای حاشیه خلیج فارس امضا شده است و هدف از آن کمک اعضا به یکدیگر در صورتی که احساس کنند حکومت دیکتاتوری آنها در معرض خطر سقوط قرار گرفته است.

رژیم آل خلیفه وابسته به اقلیت با کمک نظامیان سعودی و اماراتی، مردم بی دفاع بحرین را با وحشی گری هر چه تمام تر سرکوب کرد که حتی اعتراض بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد را به آسمان بلند کرده است.

رژیم سلطنتی بحرین با هدف جلوگیری از برگزاری هر گونه تجمع اعتراض آمیز مردم، در مناطق مختلف کشور حکومت نظامی برقرار کرده اند، ولی با این حال، اکثریت مردم بحرین همچنان به اعتراضات خود علیه رژیم حاکم تا سرنگونی آن ادامه می دهند.

نظامیان سعودی در کنار نظامیان و مزدوران رژیم حاکم شمار زیادی از معترضان را به قتل رساندند.

موضعگیری تامل برانگیز وزیر امور خارجه سوریه

شبکه العربیه از حمایت ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه از ورود نظامیان اشغالگر سعودی و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به بحرین خبر داد.

ولید المعلم دراظهاراتی سئوال برانگیز ادعا کرده است حضور نیروهای کشورهای عربی خلیج فارس در قالب سپر جزیره در بحرین کاملا مشروع و قانونی است.
از سوی دیگر پادشاه بحرین با پوشیدن یونیفرم نظامی با فرماندهان سعودی و اماراتی دیدار و از مشارکت آنها در سرکوب مردم معترض به رژیم دیکتاتوری خود تقدیر کرد.

نظرات بینندگان