arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴

یک میلیون چراغ سبز برای امنیت ایران روشن می‌شود

رئیس هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری از روشن شدن یک میلیون چراغ سبز در تأیید امنیت ایران، توسط گردشگران خارجی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشست «هم‌اندیشی اعضای خوشه‌سار بوم‌گردی» روزگذشته جمعه 30 مردادماه در یکی از این اقامتگاه‌های سنتی به نام «گیله‌بوم» در روستای قاسم‌آباد شهرستان رودسر استان گیلان برگزار شد.

در این نشست آرش نورآقایی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کشور گزارشی درباره اقدامات انجام شده برای میزبانی از صدها راهنمای گردشگری که قرار است در سال ۲۰۱۷ به منظور شرکت در گردهمایی کنوانسیون راهنمایان گردشگری شرکت کنند، ارائه داد و از فعالان اقامتگاه‌های بوم‌گردی خواست تا در این زمینه به آنها کمک کنند.

نورآقایی گفت: شعار و بنر کنوانسیون را در همه اقامتگاه‌های بوم‌گردی نصب کنید. ما نیز سایت شما را در فیسبوک معرفی می‌کنیم. بدین‌ترتیب ۱.۵ سال تبلیغات مداوم برای کنوانسیون و اقامتگاه‌های بوم‌گردی انجام خواهد شد.

این راهنمای گردشگری گفت: اکنون اگر سایت فدراسیون راهنمایان گردشگری را ببینید، حجم بیشتر اخبار آن مربوط به میزبانی ایران است.

وی همچنین از انتشار سه کتاب در حوزه گردشگری تا زمان برگزاری کنوانسیون راهنمایان جهانگردی خبر داد و گفت: کتاب «رکوردهای گردشگری»، «مهمانوازی ایرانیان» و «تاریخ سفر در ایران» منتشر خواهد شد و به طور حتم جزو کتاب‌های پرفروش می‌شود. شما هم می‌توانید در کارهای تحقیقاتی آن به ما کمک کنید.

نورآقایی درباره کمپین «یک میلیون چراغ سبز» گفت: این کمپین در حقیقت یک نوع نظرسنجی از گردشگران خارجی درباره امنیت ایران است. به این ترتیب که مشخصات گردشگران در فرودگاه هنگام خروج از ایران در سایتی ثبت می‌شود و چند سئوال درباره گردشگری ایران از او خواهد شد. گردشگر هم در پایان چراغ سبزی را مبنی‌بر وجود امنیت در ایران روشن می‌کند. به این ترتیب یک میلیون چراغ سبز در نقشه ایران روشن می‌شود که گردشگران خارجی، آنها را به نشانه وجود امنیت در ایران روشن کرده‌اند. این سایت به گونه‌ای طراحی شده که یک نفر نمی‌تواند چراغ روشن کند.

وی همچنین شعار ایران در کنوانسیون راهنمایان گردشگری را «ایران آغوشی باز، تاریخی پر رمز و راز» اعلام کرد و گفت: قرار است فرشی با لوگوی ایران بافته شود و در مقر فدراسیون جهانی در اتریش برای همیشه نصب و آویزان کنیم. این کار را بر عهده کلبه آقامیر می‌گذاریم، اگر در کنار آن ۲۰۰ نمد بافته شود، برای هنرمندان این رشته از صنایع دستی نیز به صرفه خواهد بود.

رئیس هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری گفت: تور دوچرخه‌سواری نیز از اواسط مهرماه به منظور معرفی کنوانسیون «از نوشهر تا بوشهر» برگزار می‌شود.
منبع: مهر
نظرات بینندگان