arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴

قیمت انواع میوه‌های قاچاق در بازار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
این روزها علیرغم تاکید مسوولان و دست‌اندرکاران حوزه بازرگانی و کشاورزی مبنی بر ممنوعیت ورود انواع میوه به جز موز، انبه و آناناس، زرق و برق میوه‌های خارجی در سطح میادین و میوه فروشی‌های سطح شهر چشم‌ها را می‌نوازد.

در این باره رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان به ایسنا گفت: هر کیلو انار شیلی در میادین 30هزار تومان و در مغازه‌ها 40هزارتومان به فروش می‌رسد که به صورت قاچاق وارد شده و فقط بسته بندی زیبایی دارد.

حسین مهاجران با بیان اینکه هر روز شاهد ورود میوه‌های قاچاق هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر لیموترش برزیلی 10 هزار تا 11 هزار تومان، گلابی چینی 10 هزار تومان و سیب سبز فرانسه 12 تا 14 هزار تومان فروخته می‌شود که همه به صورت قاچاق وارد می‌شود.

دلایل گرایش مردم به میوه‌های خارجی
وی خالص و یکدست بودن میوه‌ها در بسته‌بندی را از موارد مهمی دانست که موجب گرایش مردم به سمت میوه های قاچاق خارجی می‌شود: بسته‌بندی میوه‌ها و رنگ‌آمیزی زیبای آن‌ها موجب می‌شود مردم به سمت این میوه‌ها گرایش پیدا ‌کرده و سیب سبز ایرانی که به قیمت 2500 تومان عرضه می‌شود را خریداری نکرده و به سمت میوه‌های خارجی بروند که لازم است کارگروهی در این زمینه ورود کرده و این موضوعات را دلسوزانه پیگیری کند.

انار و نارنگی در راه است
وی همچنین خبر داد: انار در هفته جاری از دو مرکز کاشان و مشهد وارد بازار می‌شود و به فاصله چند روز بعد نارنگی هم به بازار می‌آید.

دلایل گرانی گوجه فرنگی در روزهای گذشته
رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان درباره گرانی گوجه فرنگی در روزهای گذشته نیز توضیح داد: در حال حاضر در سراسر شمال گوجه فرنگی تولید می‌شود و در روزهایی که گوجه در مناطقی به اتمام می‌رسد، تا رسیدن گوجه های دیگر مناطق قیمت‌ها افزایش می یابد ولی دوباره به حالت سابق باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هر کیلو گوجه فرنگی در میادین 1500 تومان به فروش می‌رسد، افزود: کرج و قزوین یکی از مراکز عمده تولید گوجه فرنگی است.

قیمت میوه‌ها در حال کاهش است
مهاجران با بیان اینکه قیمت میوه‌ها در حال کاهش است گفت: در حال حاضر هر کیلو هلو انجیری 2000 تا 4500 تومان، آلو 2500 تا 3000 تومان، شبرنگ 2000 تا 4000 تومان و انواع انگور 4000 تا 5000 تومان در میادین به فروش می‌رسد.

وی با بیان این‌که فصل آلبالو و گیلاس به اتمام رسیده است افزود: هر کیلو موز 3200 تومان، خیار 1000 تا 1500 تومان، سیب‌زمینی 600 تا 800 تومان و لیمو شیرین و پرتقال 2500 تا 3000 تومان در میادین عرضه می‌شود.

نظرات بینندگان