arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۱ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴

زنگ آغاز بکار این هفته بورس توسط مدیرعامل همراه اول به صدا درآمد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


طی مراسمی در ساختمان بورس، زنگ آغاز بکار معاملات این هفته بورس اوراق بهادار تهران توسط مدیرعامل همراه اول به صدا درآمد.

به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، همزمان با دومین سالروز عرضه سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار، بازگشایی نمادین بازار توسط مهندس وحید صدوقی مدیرعامل اپراتور اول صورت گرفت.

در این مراسم، مدیرعامل همراه اول ضمن تشریح آخرین وضعیت مالی و شبکه این اپراتور اظهار داشت: مجمع سالانه همراه اول طی سال های اخیر همواره در کوتاهترین زمان، یعنی فروردین ماه برگزار شده و سود سهامداران حقیقی نیز در کمترین زمان ممکن پرداخت شده است.

وی افزود: گزارش حسابرسی طی دو سال اخیر، مقبول بوده و حدود ۹۸ درصد پیش بینی های مالی محقق شده است.

صدوقی با بیان اینکه بازار در چند سال اخیر وضعیت چندان باثباتی نداشته است، گفت: سهام همراه اول در چند سال گذشته جزو با ثبات ترین سهم ها بوده و ESP آن رشد خوبی داشته است.

در ادامه دکتر حسن قالیباف اصل، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران با اهدای لوح یادبود، ضمن گرامیداشت همزمانی سالروز عرضه سهام همراه اول در بورس اوراق بهادار تهران و نواخته شدن زنگ آغاز بکار معاملات این هفته بورس تهران توسط مدیرعامل همراه اول گفت: سهام همراه اول در اواخر مردادماه سال ۹۲ بصورت رسمی وارد بورس شد و امروز ما شاهد دو ساله شدن این حضور هستیم.

وی گفت: در این دو سال، سهام همراه اول هر ساله حدود ۵۸ درصد بازده داشته و بخاطر شفاف بودن عملکرد و گزارش ها، سهام این اپراتور از باثبات ترین سهم ها بوده است.

لازم به ذکر است به مناسبت دومین سالروز ورود همراه اول به بورس، این شرکت خلاصه­ای از عملکرد ۲ ساله خود منتشر کرده است که در آن روند مناسبت عملیاتی کاملاً قابل مشاهده است.

شرکت ارتباطات سیار ایران ( همراه) در تاریخ 27/05/1392 طبق هماهنگی های انجام گرفته شده و پس از بیش از 27 ماه حضور در بازار فرابورس به جمع شرکتهای بورسی پیوست. قیمت کشف شده هر سهم همراه در این تاریخ 42,000 ریال به ازای هر سهم بوده است.

الف. اطلاعات کلی:

ابتدای ورود به بورس

اکنون

درصد تغییر

سود اعلامی (میلیارد ریال)

20,022

27,233

36%

ارزش بازار (میلیارد ریال)

86,731

113,440

30%

P/E

4.33

4.13

4.7%-

سهام شناور

8.93%

9.04%

1.2%

نمره شفافیت اطلاعات

83

92

11%

رتبه شفافیت اطلاعات

133

55

-

با نگاهی به جدول بالا مشاهده می شود در بازه زمانی که بازار پس از 4 ماه و در دی ماه 1392 سقوط شدید خود را آغاز کرد همراه اول با عملکرد مناسب عملیاتی خود و با رشد 36% سود خالص توانست طی این مدت ارزش بازار خود را بهبود چشمگیری ببخشد.

همچنین بررسی شاخص های شناوری و شفایت اطلاعات شرکت نیز در طی این مدت نشان دهنده بهبود این شاخص ها از زمان ورود به بورس می باشد.

ب- روند معاملات:

نمودار زیر روند حجم معاملات و ارزش معاملات سهام همراه اول را پیش از ورود به بورس و پس از آن نشان می دهد.

ج- مقایسه بازدهی:

در نمودار زیر شاهد مقایسه بازدهی سهام همراه اول با شاخص گروه مخابرات و بازار بورس می باشیم. همانطور که مشاهده می شود بازدهی سهام شرکت طی بازه زمانی مورد مقایسه از هر دو شاخص مذکور بهتر بوده و این نشان از روند مناسب عملیاتی در همراه اول می باشد.

نظرات بینندگان