arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴

نشست مشترک استیضاح کنندگان، سیف و طیب نیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نمایندگان خواهان استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی بناست فردا صبح جلسه‌ای با حضور ولی الله سیف، علی طیب نیا و نماینده قوه قضائیه برای رسیدگی به ۶ محور طرح استیضاح داشته باشند.

موسی الرضا ثروتی، در ارتباط با جلسه استیضاح کنندگان با وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی در مجلس، اظهار داشت: هفته گذشته جلسه ای با آقای طیب نیا در ارتباط با استیضاح در مجلس برگزار و در نهایت بنا شد جلسه دیگری با حضور وی و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شود.

وی با بیان اینکه بنابود دیروز (شنبه) این جلسه با حضور وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و نماینده قوه قضائیه برگزار شود،‌گفت: اما بنا به دلایلی این جلسه به فردا صبح (دوشنبه) موکول شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن اشاره به اینکه نتیجه جلسه فردای استیضاح کنندگان با طیب نیا و سیف تکلیف استیضاح وزیر اقتصاد را مشخص خواهد کرد، افزود: مسائلی از جمله اصل 44، موسسات مالی و اعتباری، قانون برنامه پنجم، مالیات، تسهیلات ازدواج و جهیزیه و موسسه اعتباری میزان از جمله محورهای استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی است.

ثروتی با تأکید براینکه طبق قانون صندوق ضمانت سپرده ها باید پاسخگوی سپرده گذاران موسسه میزان باشد، تصریح کرد: اما درحالی بانک مرکزی مدعی است که این صندوق برای موسسات مجاز مسئولیت دارد که در قانون مصوب مجلس اشاره ای به موسسات مجاز یا غیرمجاز نشده است.

وی افزود: البته این درحالی است که بانک مرکزی طی سه نامه ای که به موسسه میزان داده تأکید کرده این موسسه می تواند از عنوان بانک مرکزی استفاده کند.

به گفته این عضو کمیسیون برنامه و بودجه، بانک مرکزی باید به وظیفه خود عمل کند هر چند به اعتقاد ما بانک مرکزی در این پرونده متخلف است و باید با وی مانند یک متخلف برخورد شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس ادامه داد: بانک مرکزی مسئول صدور مجوز موسسات است و باید نسبت به تعطیلی آنها اقدام و این مهم را از طریق قوه قضائیه پیگیری کند.

 
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان