arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴

آسیب شناسی نقش تندیس آریا از رخوت کودکان دهه اخیر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک شرکت اسباب بازی کشور در یک آسیب شناسی علمی دو دلیل « راحتی و غیر حرکتی بودن » و « عدم دانش و مهارت والدین» را عامل بی علاقگی کودکان برای بازی های فکری و حرکتی در دهه اخیر دانست.

به گزارش خبرنگار تابناک ، مهندس برخدا، مدیرعامل شرکت نقش تندیس آریا با اشاره به قدمت بیش از نیم قرنی کسب و کار خانوادگی شان اظهار کرد: اولویت اصلی ما برای تولید و عرضه اسباب بازی و لوازم التحریر ایجاد خلاقیت و شکوفا کردن استعدادهای کودکان بوده است برهمین اساس در سالهای اخیر در کنار طراحی و تولید به آسیب شناسی علل کم علاقگی خانواده های ایرانی به این نوع اسباب بازی ها پرداختیم.

وی افزود: با بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که یکی از دلایل میل به خرید برخی اسباب بازی ها، عدم علاقه به تحرک بیشتر فرزندان بوده است چرا که با بازی های رایانه ای و حتی تلفن های همراه و تبلت دیگر علاقه ای به ساختن اشیاء و کار با خمیربازی و نقاشی نشان نمی دهند.

وی با بیان اینکه والدین کودکان نقش بسیار بسزایی در امر کشف وشکوفا کردن استعداد فرزندانشان دارند، تصریح کرد: متاسفانه برخی از والدین ترجیج می دهند کودکانشان ساعت ها وقت خود را مقابل تلویزیون و یا بازی با رایانه و تبلت بگذارند اما بازی های فکری وحرکتی انجام ندهند. یکی از علل این موضوع هم عدم شناخت و دانش و مهارت بازی کردن با فرزندان است.

وی با اشاره به توزیع رایگان 5 میلیون لوح فشرده آموزش کودکان در بین خانواده های ایرانی گفت: ما برای افزایش خلاقیت و کشف استعدادهای نسل آینده کشورمان و آشنایی هرچه بیشتر والدین با چگونگی به کار گیری کودکانشان در استفاده از اسباب بازی ها و ساخت اشکال توسط خمیر و کاردستی، به برگزاری کلاس های آموزش رایگان و توزیع لوح فشرده آموزشی پرداختیم. شاید این موضوع برای ما میلیون ها تومان هزینه به همراه داشت اما فرهنگ سازی در این زمینه ارزش بسیار بالاتری داشته است.

مدیرعامل شرکت نقش تندیس آریا خاطر نشان کرد که شرکت متبوعش متعلق به مجموعه خاصی در کشور نیست بلکه مسئولان باید این شرکت را یک سرمایه ملی با قدمت زیاد محسوب کنند واین شرکت ها باید مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیرند.

وی یادآور شد که بازی نکردن بچه ها و بی تحرکی آنها، تنبلی را به جامعه تزریق می کند، گفت:  حس توانمندی و اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان با خمیربازی افزایش پیدا می کند و احساس سازندگی را دارند و در سالهای بالاتر درسی این سازندگی با وسایل حرفه ای تر انجام می شود. در کشور ما هم باید این موضوع با حمایت همه جانبه آموزش و پروش و صدا و سیما انجام شود.

مدیرعامل شرکت نقش تندیس آریا به مدیران کلان کشور پیشنهاد کرد به جای ساخت مجموعه های جدید صنعتی و کارخانه های تولیدی، شرکت هایی که سالها در این حوزه کار می کنند و امتحان خود را پس داده اند، مورد حمایت قرار دهند تا این شرکت ها بتوانند بهروه وری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام


نظرات بینندگان